Ook even voorstellen

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik ben een weinige poster, maar ik lees ontzettend veel op dit geweldige forum. Tips, trucs en prachtige foto´s van iedereen.

Ik ben dus Jelmer, kom uit Friesland en al een aantal jaar bezig met hout. Vooral wat meubels maken voor eigen gebruik (simpele meubels van steigerhout of grenen panelen).
Ik wil mezelf wat meer dingen aanleren om wat moeilijkere meubels te maken. Hier en daar wat machines aangeschaft en vanalles aan het uitproberen. Maar met dit forum moet dat helemaal goed kunnen komen.

groet Jelmer
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik heb alleen een paar foto´s het laatste project. Een kast gemaakt van steigerhout. Geen schroef gebruikt. Alleen maar lijm en deuvels. De kast is 2mtr hoog, 1mtr breed en 40 diep.
Daarna 1x in de blanke lak gezet.

Ik ben nu bezig om kozijnen te maken die, met dubbelglas erin, voor mijn glas in lood ramen van
ons huis moeten komen. Zal er wel een keer wat foto´s van maken.

Attached files
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
dank je. Mijn vrouw had de kast gezien in een gamma-praxis oid krantje gezien. Niet te koop, maar wel een leuk idee om na te maken. Beter goed gejat, dan slecht bedacht toch :D
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Welkom Jelmer,

Dus het kan wel, van steigerhout iets moois maken :)
Dit kan ik waarderen, in tegenstelling tot de setjes bij de bouwmarkt. Zelf maken is zoveel leuker.
Veel succes met je houthobby, je vrouw heeft vast geen problemen met zo'n meubelmaker in huis.

Groeten,

Kor
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Zonet nog even een paar foto´s van de kozijnen gemaakt waar ik mee bezig ben. In totaal moet ik 17 kozijnen maken met maten rond de 45x45. Deze komen in mijn bestaande kozijnen voor het glas in lood wat er in blijft zitten. Van binnenuit kijk je dus rechtstreeks tegen het glas in lood aan het van buitenaf zie je het door het dubbelglas. Zo kan ik het authentieke van het huis bewaren, en toch dubbelglas.

één van de 17 kozijnen


pen en gat verbinding





nu rest het schuren nog, en dan kan de grondverf erover.
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Maar gelukkig heeft Jelmer ook geleerd dat het soms sneller en goedkoper kopen is dan zelf bouwen. Ziet namelijk een ikea krukje in een hoekje naast de kast staan :mrgreen: kom daar ook wel eens als ik snel wat nodig heb en bijmezelf de boel vergoeilijkt met "daar kan ik niet zelf tegen aan klussen".
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
haha, jij hebt nog scherpe ogen. Het allom bekende krukje van de ikea ja. Daar heb ik maar één woord op te zeggen... Vrouwen :roll:
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
welkom:)
mooie kast heb je gemaakt, mijn vrouw wil ook steigerplanken meubels maar daar ben ik zelf nog niet klaar voor:p
als je dat krukje in de olie zet ziet die er nog best leuk uit hoor :p

groeten bas
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.