metaalbewerker hier?

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik zoek iemand met een frees (en ruimers?) die mij in een blok staal van 160x110x28 mm eerst de boven en onderkant vlak en parallel kan frezen, en dan in het midden een gat van plm 36 mm kan boren/frezen/ruimen. In dat gat moet een buis met MK3-konus van binnen. Die buis is een MK3-MK3 verlenging, dus buitten zuiver rond, geslepen en gehard. Ideaal zou het zijn als het gat zo precies is, dat bij het verwarmen van het ijzer en het afkoelen van de buis het in 1x past en voor altijd klem zit. Dat mag dus ter plekke. Wellicht kan een grote pers ook - als het maar precies recht zit.

daarna wil ik in een stuk 20 mm ijzer eenzelfde gat, maar dan op kamertemperatuur passend en op zeg 20 mm tussen rand en gat, zodat ik daar met een zaag een spleet in kan zagen en met een bout dwars door die spleet de zaak vast kan klemmen.

Het materiaal heb ik, alleen kan ik niet vlakfrezen en mijn kolomboor heeft MK2 en om nu te investeren in een kernboor + adapter + 36 mm ruimer is denk ik duurder dan dit stukje uitbesteden (het hoeft dus niet gratis).

Iemand interesse in dit klusje?

Dan hoor ik dat graag via een bericht hier of een email aan jurriaan KRULLERDEKRUL houtenschalen.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.