Esdoorn kelk (maple goblet)

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Tussen de keuken renovatie werkzaamheden door deze esdoorn kelk gedraaid (vers van de pers)
Afmetingen: kelk 80mm in diameter, wanddikte aan de top 2mm, verlopend naar 4mm onderin.
Hoogte 170mm.
Groetjes, Ad



Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Nou jongens, was nou niet de bedoeling om daar wijn uit te gaan drinken, is gewoon voor de show.
Maar ik heb er wel eentje gemaakt waar ik wel wijn uit drink, heb er een Efteling glas voor gebruikt, diegene die wel eens in de Efteling geweest zijn zullen het glas wel herkennen.

Proost, Ad

Attached files
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Mooi houten glaasje Ad,
Heb de kelk eerst hol gedraaid?
Is dat een prop op de foto die in de kelk steekt en draai je daarna de buitenkant af?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je hem achteraf hol draait.

Kor
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
kiesvoorhout zei:
Mooi houten glaasje Ad,
Heb de kelk eerst hol gedraaid?
Is dat een prop op de foto die in de kelk steekt en draai je daarna de buitenkant af?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je hem achteraf hol draait.

Kor
Kor, inderdaad heb ik eerst de kelk hol gedraaid, en netjes glad afgewerkt met een schraper en geschuurd.
Daarna heb ik een prop met een pasrandje in de holte geplaatst, en de center van de losse kop er tegen geplaatst.
Dit geeft de nodige steun als je de dunne stam gaat draaien, op het dunste deel is deze 8mm.
Kun je ook zonder problemen met een detail guts werken, zoals ik die gebruikt heb op de overgang van de kelk naar de stam.
Is een kleine dag werk om zo'n kelk te maken uit een stammetje, of een deel van een stam, wat bij mij het geval was.
Best leuk om te doen als tussendoortje
Groetjes, Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.