Keukenblad 38mm beuk verzagen

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Wij hebben zonet ons keukenblad binnen en ik ga dit, na de installatie van de keuken, op maat moeten zagen (afkorten).
Ik heb een TS55 met een 48T-blad, is dit zaagblad voldoende?
Of beter opteren voor een 28T-blad?
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
868
184
Als de tanden echt scherp zijn wel, maar als je met dat blad al veel mee gezaagd hebt zou ik voor dergelijk werk een nieuw blad gebruiken.
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Ikzelf heb een keukenblad afgekort met 28T blad, ging perfect. Met 48T heb je wat meer weerstand maar je merkt zelf aan de zaag wat de juiste doorvoer snelheid zal zijn. Lijkt me niet niet nodig om hier speciaal een 28T blad voor te kopen echter is het wel makkelijk om die 1 te hebben mocht je gaan schulpen.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Misschien handig om te weten voordat we gaan praten over afkorten of schulpen. Of mss wel gewoon inkorten.
Wat voor materiaal is het?
 

shadowman

Actieve deelnemer
26 mrt 2014
181
0
Ik zou gewoon ff ruimer afkorten om te proberen,Dan merk je wel of het goed lukt.
Als dat goed gaat , dan op juiste maat zagen
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Als het een "Fijngetand zaagblad 160x2,2x20 W48" van Festool is met bestelnummer 491952 dan staat er in de beschrijving "Voor schone en splinterarme dwarssnedes in massief hout en voor geplastificeerde of gefineerde platen"

Volgens mij is het gewoon gaan met die zaag :)

Bij het 28 tands blad staat Dankzij wisseltand en middelsterke spaanhoek is dit zaagblad geschikt voor zagen in lengte- en dwarsrichting.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Mss idd even een kleiner stukje afkorten.
Heb 2 W48-bladen van Festool, beiden net terug van de slijperij, dus qua scherpte zou dit geen probleem mogen zijn :)
Maar zal me in de toekomst wel een W28-blad aanschaffen voor het betere schulpwerk :)
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
868
184
Inderdaad, een 28 is meer voor gemengd gebruik. Niet echt voor schulpen, niet echt voor afkorten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.