Ervaring Graco ultra

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Peter Milard heeft op zijn Youtube-kanaal 8 filmpjes over zijn ervaringen met de Graco Ultramax. Is dat dezelfde? De filmpjes vind je hier (zoek op 3 maanden terug).
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Die had ik al gevonden. maar volgens mij is hij nog steeds druk bezig met uitvinden wat voor hem werkt.
De graco wordt zeer goed reviewed maar allemaal platte vlaken. Nu lijkt het me dat met de juiste afstelling en tip je wel detail kan verven. Maar ik heb nog niemand gevonden die me dat kan bevestigen.
Daarbij ben ik ook op zoek naar een kwalitatief goede watergedragen lak die zeer goed te verspuiten is met een airless. Daar heb ik ook nog geen advies over gevonden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
ik heb de graco easy max wpII Dit is de voorganger dacht ik van dit model. Deuren mee gespoten en lijst werk met zijdeglans watergedragen verf. Ik gebruik sigma nova spray. Deze is alleen geschikt om er mee te spuiten rollen en kwast gaat niet. Ook voor een wanden met latex gaat het prima. Nadeel veel spuitnevel. Dit heb ik wel met de oude tips gedaan. Met de nieuwe tips heb ik nog niet gewerkt.
Schoonmaken is heel belangrijk. Dit met afplakken is tijdrovend. Ik reken goed uit of het me echt tijdwinst oplevert.
Voordeel van de sigma novaspray is dat je deze onverdunt spuit. Ook latex spuit ik onverdunt. Wel een kwaliteitslatex gebruiken en niet die van de bouwmarkten hiervan sluit je spuittip veel sneller. Met die nova spray moet je echt je best doen om druipers of zakkers te krijgen. Eerst lijkt het niet of het oppervlak strak word mmar dit trekt later bij. Nadeel van de spray is dat deze alleen in grotere verpakkingen te krijgen is.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
ik heb de graco easy max wpII Dit is de voorganger dacht ik van dit model. Deuren mee gespoten en lijst werk met zijdeglans watergedragen verf. Ik gebruik sigma nova spray. Deze is alleen geschikt om er mee te spuiten rollen en kwast gaat niet. Ook voor een wanden met latex gaat het prima. Nadeel veel spuitnevel. Dit heb ik wel met de oude tips gedaan. Met de nieuwe tips heb ik nog niet gewerkt.
Schoonmaken is heel belangrijk. Dit met afplakken is tijdrovend. Ik reken goed uit of het me echt tijdwinst oplevert.
Voordeel van de sigma novaspray is dat je deze onverdunt spuit. Ook latex spuit ik onverdunt. Wel een kwaliteitslatex gebruiken en niet die van de bouwmarkten hiervan sluit je spuittip veel sneller. Met die nova spray moet je echt je best doen om druipers of zakkers te krijgen. Eerst lijkt het niet of het oppervlak strak word mmar dit trekt later bij. Nadeel van de spray is dat deze alleen in grotere verpakkingen te krijgen is.

Dank voor je reactie. Zou je hem weer opnieuw kopen?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb nu een 395 van Graco. Dit is een compleet andere machine. De oude heeft in de koffer een paar maanden in de auto gestaan. Behuizing van de machine is kapot. Ik had iets nodig wat sneller kan. Als je 100 m2 plafond moet doen dan is ie veel te klein. Wat ik me wel zou afvragen is of ik niet een hplv spuit zou aanschaffen. Volgens mij komt Graco ze bij je thuis demonstreren. Antwoord is dus misschien. Reden spuitnevel. Met de nieuwe spuitkopjes heb ik nog niet gewerkt. Als die voldoen dan weer een easymax.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik heb nu een 395 van Graco. Dit is een compleet andere machine. De oude heeft in de koffer een paar maanden in de auto gestaan. Behuizing van de machine is kapot. Ik had iets nodig wat sneller kan. Als je 100 m2 plafond moet doen dan is ie veel te klein. Wat ik me wel zou afvragen is of ik niet een hplv spuit zou aanschaffen. Volgens mij komt Graco ze bij je thuis demonstreren. Antwoord is dus misschien. Reden spuitnevel. Met de nieuwe spuitkopjes heb ik nog niet gewerkt. Als die voldoen dan weer een easymax.

Ik denk dat een hvlp systeem het meest aansluit van wat ik zoek. Maar dat kost een kleine 2 duizend euro. Dat vind ik teveel geld.
Dus ik ben/was aan het kijken naar alternatieven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.