Proxxon doppenset

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ik heb best veel handgereedschap maar geen goed "sleutelgereedschap". En nu ik begonnen ben mijn Triton draaibankje te restaureren (ander topic op dit forum) laat zich dat nadrukkelijk gelden.
Nu was ik van plan deze set van Proxxon aan te schaffen. Een set voor fijne tot half-grof werk in zowel Engelse als Metrische maten.

https://www.mercuriustools.nl/geree...-12-inch-maten-65-delig-koffer-proxxon-23294/

Gedore en dergelijke is vast beter maar me te duur en voor mij als amateur niet nodig.

Goede keus?

mvg
Klaas
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Tenzei je de hele dag aan auto's sleuteld is een doppenset voor niet intensief gebruik snel goed genoeg.
Ik heb een setje van BSG en die doet het prima.
Zolang alle maten erin zitten is het goed.
Soms slaan ze wel eens een paar maten over en je zal zien dat je die net nodig hebt.
Als je er normaal mee omgaat dus niet bijvoorbeeld met
een hamer op de ratel slaat om een stugge bout los te draaien of er een lange pijp op zet voor meer kracht is het geen probleem
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
88
West-Friesland
Ik gebruik al meer dan 25 jaar een kleine en een grote metrische Proxxon doppenset.
En ben daar zeer tevreden over, alleen weet ik niet of de kwaliteit nu nog hetzelfde is als voorheen.
Mvg, :).
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Ik zie in de link een set waarbij geen maten staan wat erin zit. Dat 1/4. 1/2” slaat op de aansluiting op de ratel. Zelf diverse sets mannesman. Promat en hazet. Mannesmann is meest compleet en goed genoeg.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
88
West-Friesland
Ik heb best veel handgereedschap maar geen goed "sleutelgereedschap". En nu ik begonnen ben mijn Triton draaibankje te restaureren (ander topic op dit forum) laat zich dat nadrukkelijk gelden.
Nu was ik van plan deze set van Proxxon aan te schaffen. Een set voor fijne tot half-grof werk in zowel Engelse als Metrische maten.

https://www.mercuriustools.nl/geree...-12-inch-maten-65-delig-koffer-proxxon-23294/
Gedore en dergelijke is vast beter maar me te duur en voor mij als amateur niet nodig. Goede keus? mvg Klaas
De doppendoos van deze link zijn toch alleen Engelse maten?
Mvg, :).
 

Cryptopsy

Nieuw lid
20 apr 2017
12
0
Heb al jaren plezier van een doppenset Proxxon en ben er buitengewoon tevreden over. De sticker verraadt dat mijn ouders dit cadeau destijds gekocht hebben bij Van Rossum in Zwolle, wat echt een goede ijzerhandel is.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Heb hier een doppenset van proxxon. Gereedschap is zéér fijn afgewerkt, maatvoering is nauwkeurig (is bij goedkope merken niet altijd evident, de ene 10 is de andere niet...). Heb wel al eens een (inbus)dop over gedraaid, waar ik het gevoel had dat dit toch niet zou mogen.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Staat inderdaad Engelse maten bij. Bij de inbusdoppen is dat ook duidelijk maar de gewone doppen staat er niet bij welke maten erin zitten
 

Panor

Nieuw lid
22 mrt 2017
1
0
Idem hier. Heb me via amazon.de twee verschillende sets gekocht. Nog geen moment spijt van gehad.
Groeten,
Panor
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Ik had Mannesman, maar daar begon de ratel door te schieten en waren een aantal doppen gebroken of dol. Heb nu WGB (ook 10 jaar garantie net als Proxxon) van de Hornbach, komt degelijker op mij over dan Mannesman, voordeel is dat je het in de Hornbach fysiek in je handen kan hebben voordat je het koopt.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Dank voor jullie input en adviezen. Ik kan er wel wat mee maar heb nog niet besloten. Ik kijk nu ook naar Teng Tools. Op papier heel mooie sets met het voordeel dat ze sets hebben met zowel inch als metrische maten. Misschien wat breder assortiment dan Proxxon maar ook minstens zo duur.

http://www.tengtools.com/wp-content...Catalogue-International-Online.compressed.pdf
Blz 75 en verder

Bijv de prachtset TM111 of de (wat te kleine misschien, want alleen 1/4 inch) T1460. Ik word van mooi gereedschap hebberig.

mvg
Klaas
 
Laatst bewerkt:

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Die ratels lijken op die van promat,ook prima spul (made by gedore).wat zijn de prijzen van bovenstaande doppenset?
Mannesmann is inderdaad geen topkwaliteit maar een gebroken dop lijkt me sterk met de handratel.Mogelijk met slagmoersleutel of wringijzer en pijjp,maar ik heb ook gedore,hazet en facom sleutels open gebogen (steeksleutels) .wil maar zeggen op een gegeven moment houdt alles op
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Heb thuis teng tools al 25 jaar ofzo wel metrische set maar fijne is dat het 6 vlakken heeft zonder afgeronde hoeken. Dus soms moet je een dop op een moer of bout meppen en dan losrammen met hamer. Spul geeft niet toe de bout of moer wel :) Dit is de set die ik heb https://www.gereedschapcentrum.nl/t...MInuGtyOuz3gIVqLztCh0JowEKEAQYAyABEgKUkfD_BwE grappig dat het er nog net zo uit ziet (behalve kleuren) als 25 jr geleden. Mannesman is ook prima spul trouwens. Heb daar ook gereedschap van.
 

Mbeldman

Actieve deelnemer
10 jan 2018
101
55
Zwolle
Hier ook al 15jr tevreden gebruiker van een proxxon doppenset. Paar jaar geleden de kleine ratel van grote hoogte laten vallen. Kon hij niet tegen, draaide niet meer lekker. Bij van Rossum in Zwolle kreeg ik gratis een nieuwe mee. Dat is nog eens service.
 

Timon

Nieuw lid
31 jul 2015
7
0
Ik heb recent een setje van Carolus gekocht en ben er erg tevreden over. Carolus is onderdeel van Gedore maar wordt in tegenstelling to Gedore niet meer allemaal in Duitsland geproduceerd maar voldoet wel gewoon aan de kwaliteitseisen van Gedore. Ik ben er erg blij mee en is een goede set voor een zeer gunstige prijs.
www.merkspul.nl heeft vaak goede aanbiedingen voor Carolus en Gedore.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.