PDA

Bekijk Volledige Versie : Proxxon doppenset

klaas0639
30-10-18, 23:13
Ik heb best veel handgereedschap maar geen goed "sleutelgereedschap". En nu ik begonnen ben mijn Triton draaibankje te restaureren (ander topic op dit forum) laat zich dat nadrukkelijk gelden.
Nu was ik van plan deze set van Proxxon aan te schaffen. Een set voor fijne tot half-grof werk in zowel Engelse als Metrische maten.

https://www.mercuriustools.nl/gereedschap/product/doppenset-14-12-inch-maten-65-delig-koffer-proxxon-23294/

Gedore en dergelijke is vast beter maar me te duur en voor mij als amateur niet nodig.

Goede keus?

mvg
Klaas

Toxiq
31-10-18, 00:49
Kraftwerk is goed spul en zeer betaalbaar
ik heb de set van mij toch aardig misbruikt, nog nooit iets stuk geweest, je komt het ook regelmatig in garages tegen

https://www.gereedschapland.nl/product/7526/kraftwerk-1037-gereedschapkoffer-200-delig-1-2-,-3-8-en-1-4

https://www.westfalia.eu/nl/shops/gereedschap/schroeven/sleutels-ratels/dopsleutelsets/1593717-kraftwerk-steeksleutelset-200-delig-1-4-3-8-en-1-2.htm?gclid=Cj0KCQjwguDeBRDCARIsAGxuU8YTG3b5_TfXP6 G7DTO53_BF1uOxskivJR8FDrzRMsJ_m0_cgXp4SfcaAr-MEALw_wcB&utm_medium=1.+SEA&utm_source=Shopping+NL&utm_campaign=Shopping+NL

Metrische maten, mooie set

Mijn set is een dubbele koffer en daar zitten ook alle inchmaten in, die zie ik zo 123 niet

3dmazter
31-10-18, 06:53
Tenzei je de hele dag aan auto's sleuteld is een doppenset voor niet intensief gebruik snel goed genoeg.
Ik heb een setje van BSG en die doet het prima.
Zolang alle maten erin zitten is het goed.
Soms slaan ze wel eens een paar maten over en je zal zien dat je die net nodig hebt.
Als je er normaal mee omgaat dus niet bijvoorbeeld met
een hamer op de ratel slaat om een stugge bout los te draaien of er een lange pijp op zet voor meer kracht is het geen probleem

Spaander
31-10-18, 07:39
Ik gebruik al meer dan 25 jaar een kleine en een grote metrische Proxxon doppenset.
En ben daar zeer tevreden over, alleen weet ik niet of de kwaliteit nu nog hetzelfde is als voorheen.
Mvg, :).

Dunhans
31-10-18, 07:58
Ik zie in de link een set waarbij geen maten staan wat erin zit. Dat 1/4. 1/2 slaat op de aansluiting op de ratel. Zelf diverse sets mannesman. Promat en hazet. Mannesmann is meest compleet en goed genoeg.

Toxiq
31-10-18, 08:43
Mannesmann is inderdaad ook prima en niet duur
Een maatje van me heeft een set die erg lijkt op deze
https://www.kippersrijssen.nl/gereedschapswagens/gereedschapkoffers/mannesmann-215delige-doppenset-14-38-en-12-98430-?gclid=CjwKCAjwpeXeBRA6EiwAyoJPKnkpliDIrUaXgJgynXg 5TtpXaws4HE4RB7AYnr93FzwjpZoeO22AZhoC1ZgQAvD_BwE

Hij is een doorgewinterde sleutelaar, en gebruikt zijn gereedschap stevig
Zijn koffer is zeker al een jaar of 7 oud, of de kwaliteit nog steeds zo goed is, dat weet ik niet

Dunhans
31-10-18, 09:51
Die set heb ik ook. Compleet maar let op gewoon metrisch.

Dunhans
31-10-18, 10:31
Die set heb ik ook. Compleet maar let op gewoon metrisch.

Spaander
31-10-18, 10:51
Ik heb best veel handgereedschap maar geen goed "sleutelgereedschap". En nu ik begonnen ben mijn Triton draaibankje te restaureren (ander topic op dit forum) laat zich dat nadrukkelijk gelden.
Nu was ik van plan deze set van Proxxon aan te schaffen. Een set voor fijne tot half-grof werk in zowel Engelse als Metrische maten.

https://www.mercuriustools.nl/gereedschap/product/doppenset-14-12-inch-maten-65-delig-koffer-proxxon-23294/
Gedore en dergelijke is vast beter maar me te duur en voor mij als amateur niet nodig. Goede keus? mvg Klaas
De doppendoos van deze link zijn toch alleen Engelse maten?
Mvg, :).

Cryptopsy
31-10-18, 14:29
Heb al jaren plezier van een doppenset Proxxon en ben er buitengewoon tevreden over. De sticker verraadt dat mijn ouders dit cadeau destijds gekocht hebben bij Van Rossum in Zwolle, wat echt een goede ijzerhandel is.

brt
31-10-18, 14:32
Heb hier een doppenset van proxxon. Gereedschap is zr fijn afgewerkt, maatvoering is nauwkeurig (is bij goedkope merken niet altijd evident, de ene 10 is de andere niet...). Heb wel al eens een (inbus)dop over gedraaid, waar ik het gevoel had dat dit toch niet zou mogen.

Dunhans
31-10-18, 14:55
Staat inderdaad Engelse maten bij. Bij de inbusdoppen is dat ook duidelijk maar de gewone doppen staat er niet bij welke maten erin zitten

arjaano
31-10-18, 18:32
Ik ben ook een tevreden gebruiker van een Proxxon doppenset.

Groet,
Arjaan

Panor
31-10-18, 22:12
Idem hier. Heb me via amazon.de twee verschillende sets gekocht. Nog geen moment spijt van gehad.
Groeten,
Panor

svenskapelsin
31-10-18, 22:25
Ik had Mannesman, maar daar begon de ratel door te schieten en waren een aantal doppen gebroken of dol. Heb nu WGB (ook 10 jaar garantie net als Proxxon) van de Hornbach, komt degelijker op mij over dan Mannesman, voordeel is dat je het in de Hornbach fysiek in je handen kan hebben voordat je het koopt.

klaas0639
01-11-18, 13:10
Dank voor jullie input en adviezen. Ik kan er wel wat mee maar heb nog niet besloten. Ik kijk nu ook naar Teng Tools. Op papier heel mooie sets met het voordeel dat ze sets hebben met zowel inch als metrische maten. Misschien wat breder assortiment dan Proxxon maar ook minstens zo duur.

http://www.tengtools.com/wp-content/uploads/2018/02/2018-Teng-Tools-Catalogue-International-Online.compressed.pdf
Blz 75 en verder

Bijv de prachtset TM111 of de (wat te kleine misschien, want alleen 1/4 inch) T1460. Ik word van mooi gereedschap hebberig.

mvg
Klaas

Dunhans
01-11-18, 19:26
Die ratels lijken op die van promat,ook prima spul (made by gedore).wat zijn de prijzen van bovenstaande doppenset?
Mannesmann is inderdaad geen topkwaliteit maar een gebroken dop lijkt me sterk met de handratel.Mogelijk met slagmoersleutel of wringijzer en pijjp,maar ik heb ook gedore,hazet en facom sleutels open gebogen (steeksleutels) .wil maar zeggen op een gegeven moment houdt alles op

hstraat
01-11-18, 19:39
Heb thuis teng tools al 25 jaar ofzo wel metrische set maar fijne is dat het 6 vlakken heeft zonder afgeronde hoeken. Dus soms moet je een dop op een moer of bout meppen en dan losrammen met hamer. Spul geeft niet toe de bout of moer wel :) Dit is de set die ik heb https://www.gereedschapcentrum.nl/teng-tools-t1436-36-delige-doppenset-in-koffer.html?gclid=EAIaIQobChMInuGtyOuz3gIVqLztCh0J owEKEAQYAyABEgKUkfD_BwE grappig dat het er nog net zo uit ziet (behalve kleuren) als 25 jr geleden. Mannesman is ook prima spul trouwens. Heb daar ook gereedschap van.

Mbeldman
01-11-18, 23:36
Hier ook al 15jr tevreden gebruiker van een proxxon doppenset. Paar jaar geleden de kleine ratel van grote hoogte laten vallen. Kon hij niet tegen, draaide niet meer lekker. Bij van Rossum in Zwolle kreeg ik gratis een nieuwe mee. Dat is nog eens service.

Timon
02-11-18, 15:31
Ik heb recent een setje van Carolus gekocht en ben er erg tevreden over. Carolus is onderdeel van Gedore maar wordt in tegenstelling to Gedore niet meer allemaal in Duitsland geproduceerd maar voldoet wel gewoon aan de kwaliteitseisen van Gedore. Ik ben er erg blij mee en is een goede set voor een zeer gunstige prijs.
www.merkspul.nl heeft vaak goede aanbiedingen voor Carolus en Gedore.

jpandriesse
02-11-18, 21:37
Had dit niet onder handgereedschap gehoord i.p.v. onder elektrisch gereedschap?

klaas0639
03-11-18, 09:57
@jpandriesse:
Jazeker. Kwam misschien doordat ik het onnadenkend koppelde aan mijn Triton junior draadje. Ik weet niet hoe dit te herstellen.

mvg
Klaas

hstraat
03-11-18, 11:14
Een dop past toch ook op een elektrische accuboormachine, dus wat mij betreft prima hier. Duizelt het al wat betreft merken om aan te schaffen :)

klaas0639
03-11-18, 12:47
Ik wist niet dat er zoveel keuze was. Gisteren bij Koning Gereedschap in Groningen Proxxon-setjes bekeken. Ziet er heel deugdelijk en vooral gruwelijk mooi uit. Maar ik neig toch meer en meer naar een Teng tools setje T1460 (1/4 inch, 60 delen) met zowel metrisch als inch-doppen. Proxxon heeft helaas geen combi-doos.

mvg
Klaas

Wim Kluck
03-11-18, 18:44
Ik heb vele merken verkocht. Proxxon is prima spul. Tengtool is ook prima. Ga je het dagelijks gebruiken neem dan een bekend a merk.

klaas0639
05-11-18, 09:56
Naast een doppenset heb ik natuurlijk een set inch-maten steeksleutels nodig.
Van een doppenset kun je veel delen zoals de ratels, ook voor metrisch gebruiken. Dat was voor mezelf een (deel van de) rechtvaardiging een A-merk set te kiezen. Voor steeksleutels is dat anders en ik denk te kunnen volstaan met een goedkoop setje. Maar ik zocht toch even in de Proxxon- en Teng tool catalogus hoe het staat met losse onderdelen. En potverdorie geen losse inch-maat steeksleutels!! Wel losse metrische maten. (alleen Proxxon )

Dat kan toch niet waar zijn? Kijk ik er overheen?

mvg
Klaas

klaas0639
06-11-18, 20:16
Is er iemand op dit forum die weet of Proxxon en Tengtools losse sleutels in inch-maten in zijn assortiment heeft (of zelf wel eens kocht)?
Misschien weet Wim Kluck er uit eigen ervaring wat van?

mvg
Klaas

hstraat
06-11-18, 21:21
denk dat je het beste op ebay kan zoeken. Wel uit de UK want uit USA zijn de verzendkosten hoger dan het gereedschap :)

chevy66
06-11-18, 21:30
Je kan ook bij hbm een complete set kopen voor 10 euro. Mocht je er daar ooit een van slopen, kan je er altijd voor kiezen om daar een a merk vervanger voor te kopen. Maar voor sporadisch gebruik voldoen die goedkope sleutels prima.

Ronald L.
06-11-18, 21:44
Deze staat op mp https://link.marktplaats.nl/m1327558657, voor de duidelijkheid: advertentie is niet van mij.

klaas0639
06-11-18, 21:59
Maar:
Stel dat ik van Proxxon of Tengtools een mooi setje steeksleutels inch-maten koop en er raakt uit dat setje n zoek/stuk, kan ik er dan een sleutel bij kopen? (NB: losse sleutels met inch-maten staan niet in de catalogus.Vandaar deze onrust bij mij).

mvg
Klaas

chevy66
07-11-18, 08:10
Bij tengtools kan je losse sleutels kopen. Net zoals bij alle betere merken. Tengtools zit in de zelfde prijsrange als gedore en facom. Ze leveren veel aan garagebedrijven. Hoe het met hun garantie zit , weet ik niet.