Wat is nou eigenlijk de draairichting van deze langgatboor

nicknick

Nieuw lid
25 sep 2015
18
0
Ik kom er met behulp van de handleidingen en een flinke zoektocht op internet niet uit wat de draairichting van mijn nieuwe machine is. Waarschijnlijk is het antwoord zo evident dat het niet eens het vermelden waard is. Toch wil ik het voor de zekerheid even vragen voordat ik boortjes bestel waar ik niks mee kan.

Waar ik over twijfel is of ik de draairichting vanaf het vooraanzicht moet zien (linksom dus), of vanaf de boor richting de tafel (dat zou rechtsom zijn).

Zie afbeelding:
DSC_0402.jpg
 

Bijlagen

  • DSC_0401.jpg
    DSC_0401.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 159

nicknick

Nieuw lid
25 sep 2015
18
0
Zoals iedere beginner ligt m'n afbeelding op zijn kant. De boorkop is gericht op de tafel waar je het werkstuk op kan klemmen. Als je het apparaat recht voor je hebt wijst de pijl die er op staat dus naar links.
 
P

Pel

Guest
Rechtsdraaiend, als je van boven op de machine kijkt draait de boor rechtsom, hetzelfde als dat je een boormachine in je hand hebt, daar draait de boor ook rechtsom. Maar ik neem aan dat je toch wel een boortje hebt, dan zie je toch hoe het draait?

Groet Pel.
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Je moet altijd óp de as kijken: linksom dus

Wat linksom en rechtsom is blijft altijd een discussie punt. Maar afgaand op de foto's heb je toch echt de rechtsdraaiende boren nodig (zelfde als een gewone spiraalboor). Als je geen diepe gaten wil boren maar wel sleuven kan ik het gebruik van visbekboren aanraden. Die hebben bovendien geen last van of de machine links of rechtsom draait!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.