PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke figuurzaagmachine aan te schaffen?

The Boktor
28-10-18, 16:06
Hallo figuurzaagmachine-kenners,
Ik wil als cadeautje voor iemand een figuurzaagmachine kopen. Als ik "figuurzaagmachine" google, dan kom ik in 1e instantie tussen de 80 130 euro-advertenties tegen. Dat is dan ook zo'n beetje het maximale budget. Waar doe ik goed aan? Waar moet ik op letten? Het is voor hobby.
Zaagjes met of zonder pinnetjes? (Heb ergens een klk horen luiden...:o)

Ik zal ook nog wel een oproep doen op het marktplein hier, dus 2e hands mag ook.

Alvast bedankt voor de hulp!:o

Skybiker
28-10-18, 17:07
Maja heeft er 1 te koop op het marktplein.

chevy66
28-10-18, 20:11
Op marktplaats staat er een hegner voor 60 euro in woerden. Lijkt me een goede keus.

tinco
28-10-18, 20:35
Wow, dat ziet er uit als een goede deal, de poster is het merkje vergeten te noemen, vergelijkbare machines waar het merkje wordt actief boven de 200 op geboden. Kan natuurlijk niet spreken voor de kwaliteit van die specifieke machine, dat de vorige eigenaar er niet een nieuw zaagje op heeft gezet en hem waarschijnlijk jaren niet heeft gebruikt is niet het allerbeste teken, maar vaak is zoiets met een beetje liefde weer zo goed als nieuw te krijgen. Als het motortje het doet kan er ook niet veel mis gaan aan zo'n ding lijkt me.

chevy66
28-10-18, 22:34
En het is vlak bij zijn huis.

hstraat
28-10-18, 22:48
Als het een hegner is voor 60 euro zou ik gewoon 60 bieden. als je de balg moet vervangen kost je max 50 euro. Ik werk nu al tijd op een hegner en bevalt me uitstekend maar goed dat zijn mijn 2 centen inbreng.

The Boktor
30-10-18, 17:04
Maja heeft er 1 te koop op het marktplein.

Bedankt
Had ik iid ook gezien. Echter iets te ver weg..

The Boktor
30-10-18, 17:10
Op marktplaats staat er een hegner voor 60 euro in woerden. Lijkt me een goede keus.

Bedankt. Heb zondag gelijk een berichtje gestuurd, maar is niet op gereageerd. Gisteren/maandag stond er een bod van 130 euro. Vandaag staat ie gereserveerd en plotseling heeft iemand in Harskamp dezelfde machine staan met dezelfde foto's...voor 200 euro..

tinco
30-10-18, 18:31
Pijnlijk..

hstraat
30-10-18, 20:45
had ik mijn bod van 132,50 toch moeten laten staan :) dan had ik mijn andere hegner kunnen verkopen. Wel missen er paar dingen op deze en ik zag roest op de foto's. Maar ding is nieuw over de 600 euro.

mans
30-10-18, 21:01
plotseling heeft iemand in Harskamp dezelfde machine staan met dezelfde foto's...voor 200 euro..
dat is niet dezelfde, ene een witte steker de andere zwart, de ene met toerental de andere niet.

hstraat
30-10-18, 21:25
Dit is een ouder type voor 200 euro. Zo een heb ik ook maar dan met toerental regelaar. Ik heb je een PB gestuurd er word ook een leuke Huvema te koop aan geboden. Ook prima figuurzaagmachine.

The Boktor
30-10-18, 21:50
dat is niet dezelfde, ene een witte steker de andere zwart, de ene met toerental de andere niet.

Oeps....
Tijd voor een brilletje dus :o

The Boktor
01-11-18, 20:17
Inmiddels weet ik eigenlijk nog steeds niet waar ik op moet letten bij de aanschaf van zo'n figuurzaagmachine. Hoogte- en breedtedoorvoer zijn niet zo belangrijk. Dus eerst maar eens kijken hoe het gaat en/of wachten totdat ie onder het bed verdwijnt naast de ongebruikte sportatributen..;)

Dus als iemand mij nog wat opheldering kan verschaffen vwb de vragen in mijn openingstopic..graag!

mans
01-11-18, 20:37
Dus als iemand mij nog wat opheldering kan verschaffen vwb de vragen in mijn openingstopic..graag!

deze heb ik zelf, en bevalt goed, regelbaar toerental zaagjes met en zonder pin, staat er allemaal bij te lezen.
het enigste is wat gepriegel bij de onderste bevestiging van zaagjes zonder pin, ik heb daarom de uitsparing groter gemaakt dwz de hele hoek eraf.

https://www.amazon.de/Scheppach-SD1600V-5901403903-Dekupiers%C3%A4ge/dp/B015ZMZE30/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1541100289&sr=8-1&keywords=scheppach+sd1600v

The Boktor
02-11-18, 00:03
Dank Mans.

Hermanusb
02-11-18, 10:56
Dit is een ouder type voor 200 euro. Zo een heb ik ook maar dan met toerental regelaar. Ik heb je een PB gestuurd er word ook een leuke Huvema te koop aan geboden. Ook prima figuurzaagmachine.

Ik heb op beide geboden alleen vraag ik me af wat een fatsoenlijke prijs is voor deze twee.
beide geven geen reactie op mijn bod.

L.N.
02-11-18, 11:27
Inmiddels weet ik eigenlijk nog steeds niet waar ik op moet letten bij de aanschaf van zo'n figuurzaagmachine. Hoogte- en breedtedoorvoer zijn niet zo belangrijk. Dus eerst maar eens kijken hoe het gaat en/of wachten totdat ie onder het bed verdwijnt naast de ongebruikte sportatributen..;)

Is het geen idee om dat een goedkoop model te kopen en die te gebruiken? Op die manier weet je door gebruik wat je zoekt en tegen welke limitaties (irritaties) je aan loopt met de huidige machine. Dan weet je veel beter wat je wel nodig hebt. Koop dan wel een oudere goede machine en geen goedkope nieuwe. Die oude raak je ook wel weer kwijt voor de aankoopprijs.

The Boktor
06-11-18, 01:22
Is het geen idee om dat een goedkoop model te kopen en die te gebruiken? Op die manier weet je door gebruik wat je zoekt en tegen welke limitaties (irritaties) je aan loopt met de huidige machine. Dan weet je veel beter wat je wel nodig hebt. Koop dan wel een oudere goede machine en geen goedkope nieuwe. Die oude raak je ook wel weer kwijt voor de aankoopprijs.

Done!

...maar wel een oude n goedkope.

...en t zaagt ook nog!

DannyL
07-11-18, 23:23
Eigenlijk een beetje topickaping, maar ik ben ook opzoek naar een figuurzaagmachine.

Er staan er op MP veel te koop, maar velen sturen hun machine niet op.

Passen alle zagen normaliter in alle apparaten? (Zoals Proxxon/Hegner?)

Ik zag bij een oude Dremel machine, maar daar passen volgens mij alleen hun eigen zagen in, en geen Olson (dat zijn de topzagen zo te lezen). Is dat correct?

jelmer
08-11-18, 06:41
Bij het oudere type zaag van dremel passen alleen maar kortere zaagjes in die erg moeilijk te krijgen zijn. Bij de nieuwere types van dremel passen wel de normale zaagjes die overal te krijgen zijn.

Met andere merken heb ik geen ervaring.

DannyL
08-11-18, 08:28
Zelf ben ik niet van plan om er dagelijks mee te zagen, dus ik ben nu aan het kijken wat het verstandigst is.

Proxxon zijn over het algemeen iets duurder 2e hands, dus ik ben aan het kijken naar zo'n Dremel.
Intussen wel 2/3 zaken gevonden waar ik ook nog extra zaagjes kan krijgen, dus dat lijkt me nog steeds geen probleem.

Zo'n oude Dremel kost 2e hands +- 5 tientjes.
Of kun je dan beter een Scheppach kopen (nieuw 100 euro)
Ik neem aan dat daar ieder willekeurig zaagje in kan die verkrijgbaar zijn?