Nooitgedagt beitels, rode greep

ericbijsma

Actieve deelnemer
15 mei 2008
148
0
skydrive.live.com
Hallo allemaal,

Misschien een rare vraag. Ik ben in het bezit van een aantal Nooitgedagt beitels, die met de rode kunstof greep. Nu worden deze helaas al een hele tijd niet meer gemaakt. Toch worden ze een enkele keer nog wel eens aangeboden op het net.
Zo ook laatst, ben ik nog in het bezit gekomen van een 6 en 8 mm. beitel van deze serie.
Nieuw, in originele verpakking.

Nu zoek ik nog een aantal maten van deze beitels , met name de veel gebruikte maten, vanaf 12 t/m 28 mm.
Vindt het zelf prettige beitels om mee te werken, voor mij zijn Lie Nielsen helaas boven budget...
Zou het ook mooi vinden een set compleet te hebben.

Vandaar mijn vraag: wie heeft ze deze beitels nog liggen, nieuw of gebruikt en doet er niks meer mee? Ik zou er erg blij mee zijn.
Alvast bedankt .

p.s. het is me al vaker opgevalen op dit forum: er is geen vraag en aanbodrubriek, terwijl daar volgens mij wel eens behoefte aan is, maar dit even terzijde
 
A

Athanor

Guest
Hallo Eric,

Ik heb nog een ex. van 14 mm liggen. Deze werd gebruikt voor openen van verfblikken en sloopwerk, is helaas niet helemaal vlak mee, vraagt dus enige "tuning". Neem via een privebericht maar even contact met me op over de verzending.

Groet van Fons
 

timmerman

Actieve deelnemer
17 mei 2008
32
0
Hallo

toevallig weet ik dat de winkel die wij bij het bedrijf gevestigd is waar ik werk nog een paar van deze beitels heeft hangen ik weet niet uit mijn hoofd welke maten maar dan zou je even kunnen informeren

het is:
De Houtmarkt
Bergambacht
Jan Blankenstraat 17
tel: 0182-354382
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo Eric, ik heb er ook 1 voor je liggen van 16 mm. Het is familie van die van Athanor en ook een beetje oneigenlijk gebruikt. Ik zal er een fatsoenlijke snede aanslijpen. Stuur maar even een berichtje.

Een 3 tal jaren geleden had de firma Gort in Lemmer nog heel veel Nooitgedagt beitels, gutsen, steekbeitels, de dikke sloopbeitels en de vermoorbeitels. Met rode en heel veel houten handvaten. Die houten handvaten hebben veel ijzerhandels nog wel in het magazijn liggen. Dat kan ook handig zijn, want ik was een paar weken geleden bij iemand die oude beitels van zijn schaafmachine omslijpt tot steekbeitels en zeer te spreken was over de kwaliteit.

jaap
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Ik ben zelf ook heel tevreden over die nooitgedagt beitels en de bahco beitels (eigenlijk de enige beitels waar ik NIET tevreden over ben zijn van die geel-blauwe irwin-marples beitels, waarvan het staal te zacht is)

bahco heeft naast de versies met de oranje/zwarte handvaten die je meestal in de winkel tegenkomt ook versies met een handvat dat er ongeveer uitziet als de oude nooitegedagt beitels: foto die met het rode handvat is de 1031 reeks

link naar bahco online catalogus
/edit: ik merk dat die links verlopen zijn: Hier is catalogus dan houtbewerkingsgereedschap.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.