fruitschaal maken in de vorm van een tweekleuren kegel

Plotinus

Nieuw lid
10 okt 2018
2
0
Ik wil graag een fruitschaal maken in de vorm van een kegel en bestaande uit allemaal latjes (spietjes) met twee soorten hout. Ik zit er nu mee hoe ik de te zagen hoek bereken uitgaande van 2x latjes (even aantal dus), een bepaalde hoogte en een bepaalde diameter van de schaal. En dan moet het brede uiteinde ook nog onder een hoek gezaagd worden om de fruitschaal echt plat te krijgen.

Het liefst heb een Excel-bestand waar ik met de verschillende parameters kan spelen om zo een bepaald ontwerp te kunnen maken.

ik heb reeds een 'fruitschaal gemaakt bestaande uit 24 latjes, met de dikke zijde 40 mm breed en gezaagd onder een hoek van 6 graden. Past redelijk goed, maar levert een veel te steile schaal op. Ontwerpje heb ik van iemand gekregen, maar de logica erachter kreeg ik er niet bij: 'komt zo uit Autocat'...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.