Freessjabloon voor deurscharnieren

detopo2011

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
109
17
Ik moet 5 nieuwe deuren afhangen en later nog meer. Daarvoor wil een freessjabloon gebruiken van bijv 24/7 wood, hmb of mallenman.
Wie heeft 1 van deze merken en wat zijn de ervaringen. Ik heb een Festool 1010, die zie je meestal ik de filmpjes.
En is het zinvol dat er ook een verstelling op zit voor tochtband.
 
M

Milo-vs

Guest
Heb zelf een setje van 24/7 wood. Mannen maken mooi spul. Zitten bij ons in de buurt op het industrie.
Ben super tevreden over het spul.
Tochtband kan interresant zijn voor buitendeuren. Maar als het tochband er al zit kun je de mal hier toch gewoon tegenaan drukken?
 
Ik heb heel veel freesmallen van 24/7 woow. Goed spul zeker in vergelijking met de prijs. HMB is je van het wat betreft freesmallen maar de prijzen zijn belachelijk en alleen te verantwoorden als je dagelijks deuren hangt.
Als je de scharnier mailen van 24/7 koopt neem dan gelijk de set, dan kun je meteen ook deuren hangen in bestaande kozijnen. Als je een deur wil hangen met inbouw tochtstrip dan eerst tochtstrip monteren en daarna scharnieren frezen en deur hangen.
Verstelbaar achterhout lijkt mooi maar heb je in de praktijk bijna nooit nodig en als je een beetje nadenkt heb je het nooit nodig.
Als je veel deuren moet hangen, nu of in de toekomst, kijk dan ook even naar hun mallen voor sloten en neem een veel voorkomende en probeer dit slot in principe altijd toe te passen ( bijvoorbeeld Nemef 1200 voor binnendeuren en Nemef 4119 voor binnendeuren en eventueel een meerpuntssluiting voor voordeuren)

Gr Joep Kanters
 
Ja die set bedoel ik inderdaad. De renovatie blokken die er bij zitten komen nog wel eens van pas. De bijgeleverde groeffrees moet je niet te veel van verwachten, ik zou een goede frees bestellen van JSO of CMT of iets dergelijks of als je echt veel scharnieren gaat frezen in de toekomst een frees met wisselmessen. Eerste keer een grotere investering maar op de langere termijn veel goedkoper.
24/7wood is echt een goed bedrijf, snelle en correcte levering, goede communicatie per mail omtrent levering en factuur en als je vragen hebt krijg je iemand aan de telefoon die weet waar hij over praat, niet een of andere telefoon trees die amper weet wat een scharnier is.
Jouw festool 1010 is vanwege het gewicht ideaal om scharnieren te frezen. Als je ook slotkasten, sluitkommen etc wilt frezen is het niet ideaal maar wel te doen. Je moet dan het laatste stuk nog ff met een speedboor doen.
Ik deed het voorheen ook met een of1010 maar tegenwoordig met een of1400 , wel wat zwaarder maar dan kan ik alles met de frees doen. Ennnnn nooit meer kopieerringen centreren, dan vind ik zo'n drama met de 1010.

Gr joep
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.