Tip: Jet kolomboor voor € 90

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
94
Omgeving Alkmaar
Bleek daadwerkelijk een koopje, machine nagenoeg ongebruikt en altijd verwarmd binnen gestaan. Krijgt nu bij mij een mooi plekje :cool:
Verkoper vroeg zich wel af waarom hij ineens na een maand geen reacties, op één dag verschillende reacties kreeg.

Ik zei bedank Toxiq maar;)

groet,
Joseph
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Een maand geen reacties...dat snap je toch niet
Ach soms dan blijft zoiets dus blijkbaar onopgemertkt

Tof dat je nog even terug koppelt, wel even een paar foto's :)
Veel plezier er mee
 

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
94
Omgeving Alkmaar
Denk inmiddels te weten waarom dit zo’n koopje was. Vandaag een proefgaatje met een 30 mm forstnerboor geboord, kwam geen mm het hout in, de boor bleef steeds hangen. Dus ik even de poelies nagekeken, bleek niet alleen de poelie op de boorkop helemaal los te zitten, ook de boorkop zat maar net vast. Kon m met de hand lostrekken. Dat boort natuurlijk niet echt lekker. (Les voor de volgende keer marktplaats aankoop, check iets meer dan alleen de loop en de haaksheid:rolleyes:).

Nu ik de boorkop opnieuw geplaatst heb en de poelie heb vastgezet boort ie alsnog weer als nieuw:cool:.
Nu kan de oude eruit:
792DB405-EF08-4B75-8A23-4FA7F213C696.jpg

en de nieuwe erin
070345E7-6101-4D25-B493-CF2F3A12F1E2.jpg

Excuus voor de gedraaide foto’s, ik heb alles geprobeerd op mijn (android) telefoon, maar het lukt me niet ze goed te krijgen. Ik heb op het moment geen computer bij de hand.

Groet,
Joseph
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die poelie hoort natuurlijk vast te zitten, die boorkop kan ook bij het verhuizen gebeurd zijn
Ik vermoed dat dit het zelfde werkt als bij mijn kolomboor
De boorkop zit met MK2 (vermoed ik) in de as, als de boel in ruststand staat en je draait de kop nog even hoger dan druk je de kop er uit
Wellicht met verhuizen net even de verkeerd vastgepakt en daardoor de kop iets losgedrukt

Je hebt er iig een fraaie machine aan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.