Welk hout

Hermanusb

Actieve deelnemer
20 sep 2018
74
2
Op youtube zie ik een filmpje waar iemand een cirkelzaag, frees, decoupeerzaag en een boormachine in een kastje inbouwt.

Hij gebruikt voor plaatmateriaal geen osb of spaanplaat maar wat is sterk genoeg om iets vergelijkbaars te maken?
ik loop altijd te prutsen omdat ik weinig ruimte heb en dit lijkt me ideaal om te maken.

alleen wil ik er 2 maken om op elkaar te zetten.
de onderste wil ik vakjes in maken voor hulpattributen als dremels ik heb er 2. Schroeven lijm enz enz.

zo hoop ik ruimte te besparen.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Op youtube zie ik een filmpje waar iemand een cirkelzaag, frees, decoupeerzaag en een boormachine in een kastje inbouwt.

Hij gebruikt voor plaatmateriaal geen osb of spaanplaat maar wat is sterk genoeg om iets vergelijkbaars te maken?
ik loop altijd te prutsen omdat ik weinig ruimte heb en dit lijkt me ideaal om te maken.

alleen wil ik er 2 maken om op elkaar te zetten.
de onderste wil ik vakjes in maken voor hulpattributen als dremels ik heb er 2. Schroeven lijm enz enz.

zo hoop ik ruimte te besparen.

Een link naar het filmpje kan misschien helpen.

jaap
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Wat is je vraag nu precies? Van welk hout dit gemaakt is? Voornamelijk multiplex (ik denk 18mm dik). De dikkere delen (bv. geleider) zijn van vuren. Let wel: multiplex van bouwmarkt is meestal minderwaardige kwaliteit. Kies voor multiplex van een goeie houthandel.
 

Hermanusb

Actieve deelnemer
20 sep 2018
74
2
Ik ben aan het kijken geweest.
multiplex,
alleen overweeg ik betonplex te nemen ivm betere vochtbestendigheid.
zijn er gezien dit project nadelen te verwachten..

ik wil 2 van deze bakken maken waarbij de onderste gebruikt zal worden voor opslag van andere spullen, tevens moet hij ervoor zorgen dat deze zaagbank een fatsoenlijke werkhoogte krijgt.

oftewel.
betonplex geen probleem?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.