Scheepstimmerman zoekt nieuwe beitels, suggesties?

D

DervishD

Guest
Ik ben scheepstimmerman van beroep en sommige van mijn Nooitgedagt beitels zijn nu zo ver op dat er niet meer fatsoenlijk mee te werken is en zijn dus aan vervanging toe. Omdat ik altijd Nooitgedagt heb gebruikt en deze prima bevielen heb ik me er tot nu toe niet mee bezig gehouden welke beitels tegenwoordig goed zijn. Kroon (de leverancier bij ons op de werf) levert alleen Bahco maar die beitels zijn gewoon bagger, het staal is veel te zacht en ze zijn te dik. Ik heb wel goede dingen gelezen over beitels van Kirschen maar volgens wat ik lees zijn die hooggepolijst waardoor de onderkant van het blad niet vlak is en de hoeken zijn afgerond, ook geen optie dus. Kan iemand goede beitels aanraden voor professioneel gebruik? Mijn budget is maximaal 40-50 euro per stuk.
 
D

DervishD

Guest
Omdat ik geen beitels hoef die al voor de helft zijn opgeslepen.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Dat is natuurlijk een kwestie van goed zoeken. Ze zijn er echt nog. Er heeft in FWW een hele test bestaan van allerlei beitels. Narex kwam daar goed uit voor de verhouding kwaliteit/prijs.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
DervishD zei:

Ijzerwaren "De Ploeg"


adres:
Kapelsesteenweg 384-386
2930 Brasschaat (België)

tel.: 03 664 33 27
fax: 03 665 38 23

net over de grens dus ;)

De man heeft nog zowel gewone beitels liggen als van die steekbeitels (dikker, om diepere gaten mee te maken) En niet onbelangrijk: aan de originele prijs!

nog open tot 18 vandaag denk ik (voor als je wil bellen)
 
D

DervishD

Guest
Ik heb net met ze gebeld en ze hebben nog een paar liggen die ik gelijk wegkaap :D hij heeft mij zijn e-mail gegeven zodat we alles af kunnen handelen. Ik woon in Friesland dus ik stort het geld op zijn rekening en dan stuurt hij ze op.

In ieder geval bedankt Surfie ;)
 
D

DervishD

Guest