PDA

Bekijk Volledige Versie : Scheepstimmerman zoekt nieuwe beitels, suggesties?

DervishD
22-01-11, 13:17
Ik ben scheepstimmerman van beroep en sommige van mijn Nooitgedagt beitels zijn nu zo ver op dat er niet meer fatsoenlijk mee te werken is en zijn dus aan vervanging toe. Omdat ik altijd Nooitgedagt heb gebruikt en deze prima bevielen heb ik me er tot nu toe niet mee bezig gehouden welke beitels tegenwoordig goed zijn. Kroon (de leverancier bij ons op de werf) levert alleen Bahco maar die beitels zijn gewoon bagger, het staal is veel te zacht en ze zijn te dik. Ik heb wel goede dingen gelezen over beitels van Kirschen maar volgens wat ik lees zijn die hooggepolijst waardoor de onderkant van het blad niet vlak is en de hoeken zijn afgerond, ook geen optie dus. Kan iemand goede beitels aanraden voor professioneel gebruik? Mijn budget is maximaal 40-50 euro per stuk.

SamPonette
22-01-11, 13:32
Ik heb onlangs nog wel een kleine ijzerwarenwinkel bezocht die nog nieuwe (!) nooitgedacht beitels had liggen.

Het is wel in Kapellen (Belgie), maar als je wil stuur ik je de gegevens?

DervishD
22-01-11, 13:36
Graag!

rickkoorman
22-01-11, 14:18
Waarom geen gebruikte beitels? Marktplaats staat er vol mee.

DervishD
22-01-11, 14:36
Omdat ik geen beitels hoef die al voor de helft zijn opgeslepen.

rickkoorman
22-01-11, 15:06
Dat is natuurlijk een kwestie van goed zoeken. Ze zijn er echt nog. Er heeft in FWW een hele test bestaan van allerlei beitels. Narex kwam daar goed uit voor de verhouding kwaliteit/prijs.

SamPonette
22-01-11, 15:37
Graag!

Ijzerwaren "De Ploeg"

adres:
Kapelsesteenweg 384-386
2930 Brasschaat (België)

tel.: 03 664 33 27
fax: 03 665 38 23

net over de grens dus ;)

De man heeft nog zowel gewone beitels liggen als van die steekbeitels (dikker, om diepere gaten mee te maken) En niet onbelangrijk: aan de originele prijs!

nog open tot 18 vandaag denk ik (voor als je wil bellen)

DervishD
22-01-11, 16:01