dewalt 745: zaagt dunne stript "krom"

roontje

Nieuw lid
1 feb 2015
5
0
Ik heb een dewalt 745 en ik wil daarop een zaagbak plaatsen. Voor de geleiders gebruik ik een composiet strip (10 cm breed) die ik verzaag naar +/- 2 cm brede strips.
De oorspronkelijke strip is zuiver recht en de strip die ik zaag loopt scheef weg naar 1 kant.
Hoe kan dit? Heb de geleider parallel staan aan het zaagblad (nagemeten met digi schuifmaat).

groet Ronald
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Misschien iets van residuele spanning in het composiet? Effect van verwarming/verspaning van het materiaal?!
Zaag je wel recht met een stuk hout/multiplex/mdf van dezelfde dikte?
 

roontje

Nieuw lid
1 feb 2015
5
0
Het lijkt er wel op dat het aan het materiaal ligt. Ik heb nu een hardhouten lat gebruikt en deze is wel recht. Had het niet verwacht dat composiet krom trekt, het is aan de andere kant ook maar iets van 9 mm dik.....Ik ga nu de runners van hardhout maken.
Bedankt voor je reactie.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.694
99
Utrecht
Het lijkt er wel op dat het aan het materiaal ligt. Ik heb nu een hardhouten lat gebruikt en deze is wel recht. Had het niet verwacht dat composiet krom trekt, het is aan de andere kant ook maar iets van 9 mm dik.....Ik ga nu de runners van hardhout maken.
Bedankt voor je reactie.
Het zaagblad brengt best wel wat warmte in je materiaal, dat zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.