PDA

Bekijk Volledige Versie : Workshop op zaterdagmiddag op 20 oktober in de Hanzehal te Zutphen

jaap
17-09-18, 16:46
Beste Forummers,

Zoals al aangekondigd gaan we een klein experiment doen. Zondag 21 oktober is het Open Dag Hout in de Hanzehal te Zutphen. Zaterdagmiddag zijn er een aantal standhouders aan het opbouwen en zijn er ook al een aantal aanwezig. We willen een kleine groep forummers de gelegenheid geven om op zaterdagmiddag 2 workshops van 1,5 a 2 uur te volgen.
Omdat standhouders aan het opbouwen zijn, willen we niet dat er mensen vrij in en uit de hal lopen, dus opgeven van te voren is belangrijk.

De workshops kosten een klein bedrag, variŽrend van gratis tot max € 15 voor 2 uur.

Je kunt je nu inschrijven voor een workshop:

Neem je schaaf en/of zaag mee en Roeland Brekelmans kan je er van alles over vertellen en er een beter stuk gereedschap van maken

Werken met vershout, b.v lepel snijden door Sjors van der Meer en Job Suijker van Vershout.

Gereedschapslijpen op de Sorby Edge door Clive Brooks van Sorby

Hoe werken de verschillende binnendraai en holdraai beitels op de draaibank, door Ronald Kanne van de Houtdraaierij

De verschillende soorten olie, waar pas je ze toe en hoe doe je dat, door Ron van Zaltbommel van de Cokerije.

Vormen in hout, door Jac Wijnhoven..

Er komen misschien nog wel een paar bij, meer eerst maar eens de belangstelling peilen. Wordt vast reuze gezellig, er is een leuke bar in de Hanzehal.

Opgeven door een mail te sturen aan jaap@woodworking.nl en geef aan welke 2 workshops je zou willen volgen.

jaap

Rmkat
17-09-18, 17:38
Mailtje gestuurd ben benieuwd :D

rjmulder
18-09-18, 06:31
Is er ook al een begin tijd bekent?

jaap
19-09-18, 12:36
Is er ook al een begin tijd bekent?

Om wat aan de middag te hebben kun je uitgaan van 13:00 uur.

jaap

rjmulder
19-09-18, 13:06
Oke dank je wel, even over nadenken het zou dan krap aan kunnen heb eerst nog cursus namelijk.

rmenkveld
19-09-18, 15:01
Ik prijs het initiatief, kan het helaas mijn ega niet aandoen nog een dag te verdwijnen van de radar...
Hopelijk bevalt het en krijg ik volgend jaar nog een kans!

tdw83
19-09-18, 21:32
Ik heb ook een mailtje gestuurd naar Jaap en hoop dat het doorgang kan vinden!

vanboomtotbeeld
21-09-18, 07:42
Ik had me al aangemeld. Hoop dat het doorgaat. In een middag kunnen gasten best een wezenlijk begin van mooie sculpturen maken. Wel thuis afmaken:o

D.Zanten
10-10-18, 19:53
Ik sta ik elk geval op de lijst. Ben benieuwd!

rjmulder
10-10-18, 19:59
Sta ook op de lijst ben ook benieuwd en heb er ook zin in, wordt een leerzame dag :)

tdw83
20-10-18, 16:40
Net thuis van de workshop door Roeland. Wat heeft hij veel kennis en ervaring. En vooral ook een heel pragmatische benadering. Ontzettend veel geleerd! Ontzettend bedankt. Tot morgen.

rjmulder
20-10-18, 17:40
Ook weer thuis en het eten is ook weer op.
Was een leerzame middag, eerst bij Roeland geweest over/voor het slijpen en daarna bij Ron voor de olie.
Bedankt voor deze mogelijkheid en tot morgen.

rendew
20-10-18, 17:50
En heeft er nog een camera gedraaid ? Zo dat de “ arme” thuisblijvers ook nog een beetje kunnen genieten .

rjmulder
20-10-18, 18:19
Geen camera gezien die draaide :rolleyes:

Toxiq
20-10-18, 19:10
En heeft er nog een camera gedraaid ? Zo dat de “ arme” thuisblijvers ook nog een beetje kunnen genieten .

Maar morgen ben je er toch wel.... ?