Sierra pen met CA

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
178
's-Hertogenbosch
Vooralsnog heb ik mijn pennen altijd behandeld met shellawax.

Een van mijn eerste pen word dagelijks door mijn zus gebruikt en vertoont toch al vele gebruikssporen, opzicht niet erg tot op zeker hoogte... maar liever dat het als nieuw blijf ogen natuurlijk.

CA had ik nog niet geprobeerd, het is wat tijdrovend en de plastic look stond mij niet aan.
Nu toch de eerste pen met superlijm afgewerkt en ik ben er erg te spreken over!!

De feeling van hout is wel weg maar ik ben er erg blij met het resultaat. Kan haast niet geloven dat het een zelf gemaakte pen is:p

De pen is samengesteld uit olijf, wenge, padoek en 0.5mm plastic.

pen blank 2.jpg

pen blank.jpg

20180913_162542 (1).jpg

CA pen.jpg

CA pen 2.jpg
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ik ben meestal niet zo'n fan van segmentwerk maar deze vind ik fantastisch.
Chapeau.

Overigens ik werk mijn pennen ook af met CA. Shellawax slijt snel weg in het gebruik.
 
P

Pel

Guest
Prachtige pen Bart, een waar kunstwerk, mooi dat je de onderkant donker wengé hebt gemaakt, en net boven de ring een mooie overgang naar lichtere olijf. De bovenkant gesegmenteerd met de verschillende houtsoorten ook dat dun lijntje wit erin maakt het helemaal af. ik heb toen ik mijn draaibank kocht die pennen draaiset delux bij baptist gekocht maar ben er nog niet aan toe kunnen komen.

Groet Pel.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Heel mooie pen. Ik werk ook af met CA, soms nog een laagje was erover als de ontvanger een hoge glans wilt. Persoonlijk heb ik liever de natuurlijke look, daar gebruik ik doctors woodshop pens plus http://www.doctorswoodshop.com/Store/ProdID/7/PENS_PLUS.
Geeft een matte naruurlijke look. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Binnenkort probeer ik eens met hars impregnatie, maar dat gaat denk ik ook een glans geven.
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
178
's-Hertogenbosch
Allemaal bedankt voor de complimenten!:)

#Pel, zeker een keer de moeite nemen om een pen te draaien het is echt erg leuk en direct bruikbaar.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Heel mooie pen.... top
ik ben ook een voorstander om ca toe te passen bij pennen die echt gebruikt worden.
ook nog een voordeel van ca is..... dat je als je hout net een paar tiende van een millimeter bij de overgang te klein is dit kan worden opgevangen met veel lagen ca...
om een perfecte overgang te krijgen.
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
178
's-Hertogenbosch
Vandaag nog een tweetal pennen afgewerkt, ook met een CA afwerklaag.

Voor de ontwerpen heb ik bewust gekozen voor iets asymmetrisch, even een keer wat anders dan wat ik normaal doe.
Zeker bij de eiken pen vind ik dat goed staan:D

20181001_131934.jpg
pen 1.jpg

Eiken met wenge fineer

20181001_131108.jpg
pen 2.jpg

Padoek, wenge & esdoorn
 
P

Pel

Guest
De eiken vind ik persoonlijk het mooiste, ik hou niet van drukke segmenten. Hoeveel lagen CA lijm doe je daar ± op Bart?

Groet Pel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.