Barst in kozijn

Mathijsv1988

Nieuw lid
17 sep 2018
3
0
Goedendag,

Ik heb een nieuw kozijn laten maken voor een bestaande deur. Na een tijdje (hij is nog niet geplaatst) zijn er in het kozijn (meranti) een paar scheuren ontstaan. Niet volledig door het kozijn (gelukkig).

Mijn vraag is of hoe ik dit het beste kan behandelen/repareren. De scheuren zitten aan de binnenzijde van het kozijn.

Ik hoor graag als er ideeen zijn.
Groet Mathijs
 

Bijlagen

  • IMG-20180905-WA0000.jpg
    IMG-20180905-WA0000.jpg
    41,8 KB · Weergaven: 204
  • IMG-20180905-WA0002.jpg
    IMG-20180905-WA0002.jpg
    51,9 KB · Weergaven: 202
Laatst bewerkt:

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Beste Mathijs,

Wat Jac zegt een nieuw kozijn laten maken onder garantie en volgens mij is het geen meranti maar wild mahonie en is dit stuk hout niet geschikt voor een kozijn dit ivm de houtdraad die bijna onder25 graden het hout uitloopt. Voorts denk ik dat het hout niet droog genoeg was.
Dus terug naar het bedrijf waar je het kozijn hebt laten maken.

Groetnis, Roeland
 
P

Pel

Guest
Een zeer slecht stuk hout wat absoluut niet geschikt is voor een kozijn of wat dan ook, diegene die het kozijn heeft gemaakt moet dit m.i. gezien hebben, maar er op gegokt hebben dat het wel goed zou gaan. Maar goed dat je nu ziet en valt het onder garantie. Wat Roeland al zegt zo heb ik ook mijn twijfels of het wel meranti is?

Groet Pel.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Doe ons een plezier en post een paar foto's over de verbindingen. Ben benieuwd of die wel een beetje vakmanschap hebben.
 

Mathijsv1988

Nieuw lid
17 sep 2018
3
0
Daar heb ik zo geen foto bij de hand. Maar ik heb beslist het kozijn niet te gebruiken na jullie adviezen gelezen te hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.