Schaaltje met vleugels

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
Eenvoudig schaaltje met vleugels uit (atlas) cederhout. Het was een rechthoekig afval stuk waardoor het logisch leek om dit te proberen. Mijn eerste. Het schuren van de onderkant van de vleugels op de draaibank was nog het lastigste, ik kreeg naderhand het idee aangereikt om een bol van lappen ofzo met schuurmateriaal te omwikkelen, iemand andere tips?

Buiten maat plm 20 * 15 * 9 cm, komdiepte plm 6 cm, wand plm 6 mm. Afwerking Osmo Hardwaxoil.

Groeten, Hans


P1020152.jpgP1020176.jpgP1020175.jpg
 

harmenbarmentloo

Nieuw lid
12 mrt 2016
3
0
In deze specifieke situatie zou, indien beschikbaar, een opspanning met een vacuum systeem uitkomst bieden.
De onderzijde is dan ineens goed bereikbaar om af te werken.
 
P

Pel

Guest
Mooi schaaltje Hans, na schuren doe ik nadat het werkstuk van de draaibank van de draaibank is, je kunt dan met de draad mee schuren. Zo krijg je een mooier afwerking, ook gebruik ik vaak een schraapstaal voor de afwerking.

Groet Pel.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
Het omgekeerd opspannen was niet zozeer het probleem alleen het flapperen van het schuurmateriaal tegen de swingende vleugels. Ik gebruik schuurpads op de boormachine maar dat paste net niet lekker (haaks zou beter zijn) en met de hand was het gevaarlijk. Uiteindelijk omgekeerd op de werkbank met de hand geschuurd is het wel goedgekomen.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
Mooi schaaltje Hans, na schuren doe ik nadat het werkstuk van de draaibank van de draaibank is, je kunt dan met de draad mee schuren. Zo krijg je een mooier afwerking, ook gebruik ik vaak een schraapstaal voor de afwerking.

Groet Pel.

Inderdaad, zo heb ik het uiteindelijk opgelost., zie eerdere reactie.
 
P

Pel

Guest
De reacties hebben zich gekruist Hans, als ik op You Tube filmpjes zie dan wordt daar bijna niets met de hand geschuurd, hoofdzakelijk bijna alles op de draaibank tot k 600. Maar als je logisch na denkt dan geeft schuren met de hand daarna met de draad mee een veel mooier resultaat.

Groet Pel.
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Leuke kom en inderdaad de onderkant even schuren met de hand is het makkelijkst. Als de vleugel wat groter is werkt een schuurpad op de boormachine sneller.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.