speel keukentje

peter91

Actieve deelnemer
1 jan 2014
71
1
Ee
Voor mijn nichtje die recent 2 jaar is geworden, heb ik voor de verjaardag een leuk speel keukentje voor haar gemaakt.

Het idee kwam eigenlijk bij mijn vriendin vandaan en zo is het balletje begonnen te rollen.

De afmetingen zijn 700mm breed 70mm hoog en 350mm diep.
Bovenkant werkblad heb ik 540mm aangehouden.



Ik ben begonnen met een handschets om te zetten in SketchUp. Heb er niet veel ervaring mee maar ben wel wat aan het oefenen.

IMG-20180826-WA0010.jpg


Begonnen ben ik met het werkblad. Deze is gemaakt van 12mm berken multiplex, die ik in verstek gemaakt heb zodat de 50mm dikte mooi solide leek.
Als spoelbak hebben wij een metalen drinkbak voor huisdieren gebruikt. Een waterkraan had ik nog liggen van de verbouwing.

20180827_092705.jpg
20180827_101316.jpg
Binnenin heb ik vuren gelijmd zodat ik hem mooi kon monteren.
Achterop heb ik ook van het berken een spatrand gemaakt zodat het een leuk geheel werd.


De kastjes heb ik van 15mm mdf gemaakt. Het was ook wat ik nog toevallig in mijn voorraad had te staan en had net genoeg hier aan.
Van het zagen e.d. heb ik weinig foto's gemaakt want meestal als ik begin vergeet ik dat te doen haha.

20180828_131821.jpg
Hier had ik alles al in de grondverf gezet gemonteerd .

20180829_171057.jpg
Het keukentje moest geel worden, en de plint heb ik mooi zwart gemaakt en dat heb ik ook mooi op de zijkant doorgetrokken.
Na alles in kleur gezet te hebben kon ik de deuren monteren en het werkblad aanbrengen.

20180901_100539.jpg

Gisteren konden we het haar geven, en gelukkig vond ze het prachtig en hebben zij en de andere kinderen er al mooi mee kunnen spelen.
 
P

Pel

Guest
Mooi kinder keukentje Peter, niks mooier als blije kinderen te zien.

Groet Pel.
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Heel mooi. Mag trots zijn op het resultaat. Vergelijk het eens met de veel gekochte IK.. keukentjes. Ziet dit toch veel degelijker uit.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Dit is inderdaad een mooi keukentje en zit je al vol van alle taartjes en gerechtjes :)

Buiten de "standaard" gekochte keukentjes waarvan de kwaliteit minder is, is dit toch ook veel mooier/leuker er is er maar 1 van :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.