Festool Conturo?

Fga

Actieve deelnemer
16 jan 2018
47
1
Zijn hier mensen die gebruik maken van de Festool Centuro kantenlijmer? Vind op dit forum nog niet veel info over dit toestel. Ben ook wel eens benieuwd of dit zijn prijs waard is, en wat de voor- of nadelen zijn tegenover een stationair toestel :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Zoek ook eens op 'Conturo'...

Grote voordeel is dat je er gebogen kanten mee kan beplakken, en dat het een mobiel toestel is.
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Ik heb er zelf één en ben er zeer tevreden over. Duurt wat langer dan met een stationaire machine, maar zoals hierboven aangehaald de gebogen kanten laten je dat snel vergeten.
Omdat ik hem zelf maar occasioneel gebruik overweeg ik hem in de verhuur te doen.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Zijn hier mensen die gebruik maken van de Festool Centuro kantenlijmer? Vind op dit forum nog niet veel info over dit toestel. Ben ook wel eens benieuwd of dit zijn prijs waard is, en wat de voor- of nadelen zijn tegenover een stationair toestel :)

Geen ervaringen met stationaire machines, maar wel zeer tevreden over de conturo.
- Voordelen, neemt weinig ruimte in beslag.... als ik hem 4 maanden niet gebruik heb ik er 4 maanden geen last van.
- weinig energie....omdat de machine werkt met een puk systeem hoef je niet telkens een groeten hoeveelheid korrels te smelten, je verbruikt dus een stuk minder energie
- kleine klusjes zijn ok..... als ik maar een paar bandjes hoef te plakken hoef ik niet bang te zijn dat mijn korrels gaan verkleuren door telkens opwarmen en afkoelen.
- mobiel... als het echtnodige is kan ik zelfs terplaatse nog bandjes plakken
- gebogen kanten plakken

nadelen:
- je zal wel moeten leren goed met de machine om te gaan... er zit wel een leercurve aan.
- eerste bandje, net als de eerste pannenkoek mislukt altijd.
- minder perfect resultaat dan stationaire machine (tenzij gebruikt in MFT conturo)
- arbeidsintensief.... hoewel ik nooit met een stationaire machine heb gewerkt, is de conturo wel een arbeidsintensieve machine.... plakken, hoeken knippen, voorfrezen, nafrezen, (eventueel met meegeleverde schraper bewerken), hoekjes bijschuren..... best veel stappen.

succes met de keuze!
 

AtelierHQ

Actieve deelnemer
8 jul 2019
137
63
Opwijk
Oud topic, maar ik vraag het hier even.
Aan de gebruikers van een festool conturo: hoeveel m per uur kan je hier gemiddeld mee doen inclusief gelijkfrezen en afwerken?
Iemand een idee van?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.