Veiligheid boven alles?

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Het is altijd weer leuk om de Japanse houtbewerking te bestuderen. Ook deze verbinding steekt fantastisch in elkaar. Waar ik mij echter over verbaas, is de helmplicht. Natuurlijk gaat veiligheid boven alles, maar dat valt mijn inziens, in deze situatie, ook anders te bewerkstelligen: https://youtu.be/1pFXZsQxf_s
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
je moet niet vergeten dat Japan aardbevingen-gebied is. Dan is een helm op zo gek niet… : )

Ik was eerder dit jaar in Japan en helmen zie je overal. Bijv. bij de mannetjes die de in/uitgangen van parkeergarages 'beheren' (toch zeker zes, zeven voor een doorsnee parking): ze doen niets anders dan het in- en uitgaande verkeer regelen. Met helmen op dus, en witte handschoenen aan.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Mooi om te zien, sta er altijd weer van te kijken hoe mooi dergelijke verbindingen gemaakt worden.
voor wat betreft de helm, een goed passende helm zit niet in de weg dus waarom niet dragen.
hier in Nederland ben je op veel plekken ook verplicht een helm te dragen op plekken waar niet direct gevaar is voor vallende objecten.
maar hoe makkelijk is het om je helm te vergeten als je dat veilige plekje verlaat en dan onbeschermd door een risico plek te lopen?
ik denk dat het niet zo gek is om mensen te verplichten een helm te dragen op de werkvloer.

gr john
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
jullie hebben toch de zware rolbrug gezien op de achtergrond die misschien wel de hele dag over de werkplaats sjeest met zware vrachten boven hun hoofd ��
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Ik denk dat in alle reacties van toepassing zijn. en moet eerlijk bekennen dat ik aan Bert zijn optie niet had gedacht. In het verlengde van Charel zijn reactie lijkt het dat het hier werkzaamheden betreffen in een industriële omgeving. De kraanbaan had ik ook al gezien. In industriële omgevingen zijn, iig in NL, de veiligheidsregels veel zwaarder en is helmplicht, ook in de open vlakte een vanzelfsprekendheid. De handhaving is ook strenger.
In eerste instantie kijk je wat raar tegen de helm aan, maar John heeft gelijk met betrekking tot de goed passende (en ventilerende) helm. Maar of die helpt als er wat uit de kraan valt......;-)

En omdat het hier toch bovenal om hout gaat, sluit ik mij tenslotte bij Jaap aan.
 
P

Pel

Guest
Ik zou er niet aan moeten denken om de hele dag met handschoenen aan te moeten werken, maar zo te zien is het meer dat hij ze aan heeft tegen de kou, tenmiste aan zijn jas te zien?

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.