mijn eerste meubelstukje

freesoul

Actieve deelnemer
14 mrt 2010
39
0
een salontafel

nog niet volledig afgewerkt

179626_1713147222471_1051882963_1961870_2606954_n.jpg
 

freesoul

Actieve deelnemer
14 mrt 2010
39
0
ik weet het nog niet
goed schuren denk ik en dan schilderen maar ik it met veel kopse kanten
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Leuk meubel. De kopse kanten goed en meerdere keren gronden, tussentijds schuren met korrel 320 moet goed zijn.
 

freesoul

Actieve deelnemer
14 mrt 2010
39
0
met wat is dat het beste te gronten sommigen spreken van een soort pasta of zoiets
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Mooi meubel, volgens mij heb je het jezelf moeilijk gemaakt door 2 platen MDF op elkaar te plakken. Dat houd dus in dat je veel lijmnaden hebt die in mijn ervaring lastig strak af te werken zijn. Met 30mm of 40mm dik MDF had je je dat werk kunnen besparen. Iets moeilijker te verkrijgen maar dan wel makkelijk te verwerken.
 

freesoul

Actieve deelnemer
14 mrt 2010
39
0
@ neel bedankt nu weet ik verder hoe ik het best kan afwerken

@Scheppie ja ik weet het ik zou het eigenlijk ook niet meer doen
ik ga nu misschien meer werk hebben om alles juist en proper af te werken fouten dienen om uit te leren

@Rickkoorman ik ga daar nog een soort inbouw wieltjes onder plaatsen die lade is eigenlijk een blumsysteem
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
* Gloeiende hekel aan MDF-modus aan*

Aan die foto te zien hoop ik dat je wel een stofmasker op hebt als je met dit spul in de weer bent?

Ben je uiteindelijk nou niet duurder uit met MDF.

- Paar potten lijm
- Freesjes levensduur gehalveerd.
- Het halve schap van Alabastine erdoorheen (MDF voorstrijk en MDF onvetdoekjes, MDF vullers, etc)
- 5 lagen verf eer het dekkend is
- En je longen naar de knoppen met het nieuwe Asbest.

* Gloeiende hekel aan MDF-modus uit*

Mooi meubel!
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Ik ben het wel eens met David. MDF is goedkoop, maar alle afwerkprodukten niet. Mijn allereerste meubelstuk (een audiomeubel) heb ik ook van MDF gemaakt. Dat nooit meer!. MDF is handig voor sommige toepassingen, maar voor veel ook weer niet.
 

freesoul

Actieve deelnemer
14 mrt 2010
39
0
wel het is een eerste werkstuk
ik heb er veel van geleerd maar je gaat me niet horen beweren dat ik een echte mdf fan ben

bij het volgende ga ik mss iets anders gebruiken dat weet ik nog niet
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
@david80 en ironmikie:
Ik ben het eigenlijk niet helemaal met jullie eens. Als je 'echte' houten product wilt aflakken heb je ook meerdere lagen nodig (ik spreek expres over lakken, niet over olieen of iets anders mdf kan je namelijk beplakken met hpl en dan is het onderhoudsvrij). Met mdf ben je langer bezig om het af te werken, dat klopt. Maar met een houten meubel heb je weer meer tijd in de verbindingen etc te maken. En dan is het vaak nog maar af wachten of het niet gaat werken, bij grote meubels dan.
Ik geef toe, voor de stof die eraf komt kan je het beter maar wel een stofmaskertje voor gebruiken. Maar dat is meer vanwege de grootte van de stofdeeltjes.
 

sjeep

Actieve deelnemer
7 aug 2010
118
0
heb al redelijk wat ervaring in mdf zaken en aflakken van mdf maar 2platen op elkaar lijmen is vragen om problemen, deze kopse kanten zijn het moeilijkst voor af te werken. Heb een keer voor een klant een designmeubeltje gemaakt en 4keer opnieuw moeten lakken. totaal een hele reeks aan laklagen en dat stomme lijntje bleef lichtjes zichtbaar.
succes..

wel een bere mooi design. eigen ontwerp?

gr
 

freesoul

Actieve deelnemer
14 mrt 2010
39
0
dank u
ja eigen ontwerp
het lakken of beter gezegd het afwerken ervan word heel moeilijk
ik he al in mijn achterhoofd om die lijn tussen die 2 platen met gupa op te vullen en lichtjes bij te schuren
efin ik zal het eens testen voor ik eraan begin
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.