ideeen voor draaggreep kist

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Omdat ik me vorige week zat te vervelen in een vergadering met onze Ontwerper, was ik aan het schetsen geslagen voor een nieuwe "gereedschapkist" . Groot genoeg om accuboor, lijmtangen, afkortzaag, etc mee te nemen, maar ook sterk genoeg om als zaagbok / werkblad te dienen en in het ergste geval even op te gaan staan om snel een gat te boren.
Ik heb heb nu deze "grafstenen" aan de uiteinden zitten om daarmee te kist te kunnen optillen, maar ik vind het bij nader inzien a) lelijk en b) past de kist zo niet lekker in de kofferbak als ik hem mee zou willen nemen met de auto.
Het handvat 15cm naar beneden verplaatsen gaat niet omdat ik dan de losse bak niet meer kan verwijderen. Iemand andere ideeen voor een oplossing? Twee grepen aan zijkanten zou kunnen, al moet je dan altijd twee handen gebruiken.

kist 01.jpg
kist 02.jpg
kist 03.jpg

En dit is de kist waar ik het idee voor het eerst had uitgeprobeerd.

oude kist 02.jpg
oude kist 01.jpg
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
maak een schuivend stukje zoals in de bijlage
Bekijk bijlage 78809

gereedschapkist 04.jpg

Ik ga denk ik voor een oplossing met een schuivende / bewegende draaggreep en als dat niet werkt twee losse handgrepen.

Voor de bak woui ik eens kijken hoe sterk je iets kunt maken door slim te construeren. In 10mm multiplex moet het zeker lukken en misschien probeer ik het nog wel in 6,5 multiplex als de kwaliteit een beetje ok is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.