PDA

Bekijk Volledige Versie : Te Koop: Eucalyptus warrelknoest - Coolibah Burl, groot blok voor een schaal of kom

Smederij van Zanten
03-08-18, 07:05
Hoi allemaal,

Per ongeluk heb ik een veel te groot stuk hout gekocht, heb niet goed naar de maten gekeken. Het was bedoeld om messen heften van te maken maar daar is het niet geschikt voor ivm de grove tekening. Het staat hier dus niets te doen. Ik heb het voor 196,40 euro gekocht (incl. verzenden uit USA) van Isle Woods LLC (ebay). Het gaat om een blok Eucalyptus warrelknoest - Coolibah Burl van 247*244*81mm. De kleur is in het echt wat bruiner dan op de foto. Volgens mij gebruiken ze deze maten veel om kommen en schalen van te draaien.

78734 78735 78736 78737 78738 78739

Bieden mag.

Met vriendelijke groet,

Johan van Zanten
Smederij van Zanten
https://www.vanzantenmessen.nl

Toxiq
03-08-18, 14:00
Sommige dingen gaan heel per ongeluk, maar ze zijn niet per defenitie een straf :-)
Mooi stukje hout

hstraat
03-08-18, 22:03
Net je website even bekeken en kuddo's voor anti weg werp maatschappij. Gelukkig zijn we dat ook niet op woodworking :) ook mijn keukenmessen gaan inmiddels + 20jr mee (sabatier diamant) en worden met de hand geslepen. Niet zo'n mooi mes als jij produceert maar ja.. Ow trouwens mooi blok hout :)

Toxiq
04-08-18, 01:45
Net je website even bekeken en kuddo's voor anti weg werp maatschappij. Gelukkig zijn we dat ook niet op woodworking :) ook mijn keukenmessen gaan inmiddels + 20jr mee (sabatier diamant) en worden met de hand geslepen. Niet zo'n mooi mes als jij produceert maar ja.. Ow trouwens mooi blok hout :)

+1
Heel erg mooi ! durf niet eens te vragen wat zoiets kost

Piet Groeneweg
04-08-18, 05:58
+1
Heel erg mooi ! durf niet eens te vragen wat zoiets kost

Hoef je ook niet te vragen, staat er gewoon bij :)

Toxiq
04-08-18, 07:51
ik bedoelde de messen

GH1
04-08-18, 08:35
Dat viel me ook op...... beetje vreemd om niets over prijzen te zeggen, alsof je niet wilt verkopen.

Nald
04-08-18, 10:43
Dat viel me ook op...... beetje vreemd om niets over prijzen te zeggen, alsof je niet wilt verkopen.

Ik gok dat dit een prijssegment is waar dit op aanvraag gaat.
In een artikel las ik dat hij 60! uur bezig is om een mes te maken.

GH1
04-08-18, 10:51
Dat gok ik ook.... maar zelfs dat staat er niet bij. Ik vindt het commercieel allemaal niet erg handig, of je moet echt niet willen verkopen.

Ik vindt het ook altijd zo jammer als je duidelijk ziet dat er vakwerk gemaakt wordt vanuit een passie maar dan ook ziet dat er niet de moeite genomen is om de meest elementaire info te bieden en bijvoorbeeld meer van de helft van de teksten bij de messen leeg is.

Nald
04-08-18, 11:12
Juist wel handig!

Het enige doel van de site is te zorgen dat je contact opneemt met de smit.

Je wordt op die site helemaal lekker gemaakt over die messen. Vervolgens contacteer je de smit, hij maakt je met zijn vakkennis helemaal enthousiast, en dan doet de prijs er niet meer toe.

GH1
04-08-18, 11:25
Laat ik het dan zo zeggen.... ik ben in de markt voor dit soort producten maar als ik deze site zie dan is mijn belangstelling een stuk minder dan bij iemand die wel de moeite neemt mij als potentiele koper gelijk wat info te geven. En teksten als “tekst volgt” vindt ik echt niet kunnen op een beetje bedrijfsmatige site.....

Zo heb ik in de VS bij een tweetal makers een mes laten maken, die hebben wel woorden als kopen of bestellen op hun website staan en geven je ook geijk een indicatie over prijs en levertijd. Voorkomt ook dat iedereen zijn tijd verdoet met onzinnige vragen.

Maar het is natuurlijk maar net wat je met een website wil. Ik snap het alleen niet zo.

Toxiq
04-08-18, 12:36
Voor beide is wat te zeggen, al ben ik ook van het type, geen prijs....volgende halte

Als je in de markt bent voor een mes dan heb je ook een budget voor, vaak hoort daar ook een stukje rek bij
Bijvoorbeeld: je wil/kan max 800 euro uitgeven, maar als je iets ziet dat het helemaal is en 1000 kost, dan spaar je door

Dat je wil dat men contact met je opneemt begrijp ik ook, maar je verliest meer klanten dan dat je er mee wint ben ik van mening
Maar hey, het is de keuze van de smit, en die moeten we respecteren

jefmen
04-08-18, 14:52
Graag weer ontoppic. die discussie voer je ergens anders maar

Toxiq
04-08-18, 15:14
Zo dat is een prima toon Jef, zeker last van het hete weer ?!
Als je iets te melden komt het al heel anders over als je een fatsoenlijke toon gebruikt, zoals we dat ook van andere forummers verwachten !

jefmen
04-08-18, 15:24
Jullie kapen het verkoop topic wel met een discussie over zijn site. Terwijl TS gewoon wat wilt verkopen. Dus nogmaals ontopic en als je er over wilt discuseren er is in de kantine plek er voor.

Athanor
04-08-18, 19:46
@Toxic
Je mag een moderator best de ruimte geven om met beknopte aanwijzingen de discussie te sturen, hoef je niet meteen als een aanval op jezelf te zien:rolleyes: Zijn opmerking raakt de kern lijkt me......

Overigens zijn we als moderatoren toch wel erg terughoudend met deze sturende opmerkingen, indachtig het algemene beleid van de grote Baas Jaap.

Toxiq
04-08-18, 20:15
Het is de toon die de muziek maakt en dit deuntje klinkt niet zo lekker
Van forummers verwachten we die toon niet, dan van een moderator ook niet lijkt me
Dus het gaat NIET om het sturen van de discussie maar wel de toon die daar gezet word

leroy
04-08-18, 20:18
Hey hallo
Ik vindt het nogal bot overkomen
En dat is niet de eerste Keer
Tegen nieuwelingen die het marktplein misbruiken is dat prima
Maar als een stel vaste leden een soort gesprek voeren vindt ik dit niet kunnen
Het levert voor de verkoper ook nog eens aandacht op dus wat is er mis mee
Maar goed dat is mijn mening
Mvg Leroy

jefmen
04-08-18, 21:15
@Toxic
Je mag een moderator best de ruimte geven om met beknopte aanwijzingen de discussie te sturen, hoef je niet meteen als een aanval op jezelf te zien:rolleyes: Zijn opmerking raakt de kern lijkt me......

Overigens zijn we als moderatoren toch wel erg terughoudend met deze sturende opmerkingen, indachtig het algemene beleid van de grote Baas Jaap.

Dit dus. Het hele forum wordt zo vrijgelaten als wat met uitzondering van het marktplein. Daar ben ik veel strenger in want dat is voor de verkoop. Het is zo op het forum dat er nooit tijdelijke bans uitgedeeld worden aan mensen die zich misdragen. Op andere forums is dat vaker dan je denkt.

Het is de toon die de muziek maakt en dit deuntje klinkt niet zo lekker
Van forummers verwachten we die toon niet, dan van een moderator ook niet lijkt me
Dus het gaat NIET om het sturen van de discussie maar wel de toon die daar gezet word

Wil je een gesprek over website kan je hem openen in de kantine en anders ga je bij iemand op bezoek en doe je het daar. was er heel duidelijk over. Heb al gereageerd op je PB en daar is de discussie mee klaar.

@ leroy Was gewoon kort en bondig met een duidelijk bericht. Ga niet een hand boven de vaste leden houden en het toelaten en dat bij nieuwe leden niet. Ik trek daar 1 lijn in en zal er duidelijk in zijn.

Maar bij deze is de discussie nu wel klaar. Zal morgen avond het topic opschonen en dat de TS weer zijn verkoop verder kan regelen.

Nico Oosthoek
04-08-18, 22:04
@ Jefman 👍🍺👍

Toxiq
05-08-18, 00:10
Hey hallo
Ik vindt het nogal bot overkomen
En dat is niet de eerste Keer

My2cents
Met een groep mensen zoals hier en dan als veredelde schoolmeester willen optreden met een toonsoort die niet bij deze groep past ?!
Jammer dat er geen enige vorm erkend word van, goh...misschien had ik inderdaad het op een andere manier kunnen brengen

GH1
05-08-18, 08:36
Gewoon een punt na de eerste 3 woorden was wel zo fraai geweest..... een thread kapen is gewoon onzin. Geen reacties gewenst, maak hier dan een advertentie plek van en laat iedereen via PB reageren. Nu zie ik vooral ingrijpen als jou persoonlijk iets niet lijkt aan te staan.

jefmen
05-08-18, 13:37
Ik heb ook gewoon me werk en prive leven. Dus ik kijk ook niet elke dag op het forum dus er zal veel door heen glippen en soms grijp ik in. Reacties zijn op een bericht wel gewenst, een verkoper of koper kan er nog van leren. Zoals een prijs absurd is of iets niet bekkend is wat het precies is.

Pel
05-08-18, 14:00
Zullen we deze discussie maar stoppen?:)

Groet Pel.

Wim Kluck
05-08-18, 16:17
Plus 1.

maja158
05-08-18, 19:39
Zullen we deze discussie maar stoppen?:)

Waarom? Ik ben het met Jefmen eens dat de discussie niet op deze plek gevoerd moet worden.
Daarnaast is een discussie over bepaalde punten in mijn ogen best wel eens gezond.
We hoeven toch niet altijd alles met de mantel der liefde te bedekken?
Zelf ben ik er inmiddels achter dat een eigen mening niet altijd gewaardeerd wordt. Hoeft ook niet, want daarvoor hebben we het fenomeen discussie.
Dus nogmaals, waarom deze discussie stoppen?
Het gaat per slot van rekening om belevingen van mensen. Net zoiets als iets mooi vinden.
Heel persoonlijk. Door nu te zeggen zullen we maar stoppen smoor je ook die ruimte van mensen in de kiem.
Maar goed, dat is mijn mening...

Groet,
Jan

Toxiq
05-08-18, 19:46
Mee eens, we ontsporen wel vaker, en eigenlijk nooit leid dat echt tot problemen
Als men vind dat het ergens anders moet ook geen probleem
Hey jongen, we dwalen te ver af, ik splits en verplaats

Top, geen probleem
Wat mij tegen het zere been is, is de tonatie, we zijn toch geen schooljochies

Ik heb hier ook per pb met Jef over gewisseld en het is jammer dat de mening eenzijdig is n blijft

Maargoed, we dwalen nog verder af, zal ook wel weer ergens belanden

jefmen
05-08-18, 20:47
Jullie zouden zelf ook een topic kunnen openen als je er verder over wilt gaan. Het splitsen is niet aan mij, kan altijd nog achteraf toegevoegd worden. Zal alleen sturen met korte opmerkingen zoals ontopic.

@toxiq. Gebruik gewoon mijn hele nickname en niet alleen 3 letters. Is wel zo netjes.

Denk dat er nu meer dan genoeg gezegd is over dit en dat we klaar zijn met de discussie. Laten we weer verder gaan met knutselen in de werkplaats.

Toxiq
05-08-18, 23:48
Serieus, gaan we het nu over etikette van de gebruikersnaam hebben ?
Dr had je natuurlijk wel even een apart draadje voor moeten openen, want dat kan niet hier !

Sorry, maar ik ben er even helemaal klaar mee

hstraat
05-08-18, 23:52
waar gaat dit over ? de mijne is groter dan de jouwe? kom op kinderen namen worden ingekort scheelt toch weer 3 letters typen en ego's worden groter.

@topicstarter zou leuk zijn als je apart draadje opent hoe je je de messen loopt te smeden en eventueel prijzen erbij. Nog steeds mooi blok hout hoor maar en je staat in de spotlight :)

jefmen
06-08-18, 00:44
Serieus, gaan we het nu over etikette van de gebruikersnaam hebben ?
Dr had je natuurlijk wel even een apart draadje voor moeten openen, want dat kan niet hier !

Sorry, maar ik ben er even helemaal klaar mee

Dat is gewoon me eigen mening. Maar zoals je zelf al zei ik ben je schoolvriendje niet. Dus dan gewoon een volledige naam en geen afkorting. En nee ik open er geen eigen draadje er over.

baas
06-08-18, 12:24
Pfff, mannen, we raken oververhit....
Jefmen heeft gelijk wat betreft de posts hier, het is een verkooppost, laten we vooral zorgen dat de verkoper zijn artikel zo goed mogelijk kan aanbieden. De discussie dwaalt wel erg af.
En we mogen best wat vinden van de toon van de boodschap, maar dat is niet een excuus om over de inhoud heen te lezen. Dat probleem heb ik thuis ook nog wel eens; dan heb ik echt helemaal gelijk, maar kom ik er weer verkeerd mee aanzetten ........ brei dat maar weer recht...

Nu wil ik de hele discussie wel weggooien, maar ben het eens met Jan dat er ook wel eens wat gezegd mag worden, de mantel der liefde werkt alleen als alle neuzen ook weer dezelfde kant op staan. Ik verplaats het geheel wel, zodat de verkoop van het overigens schitterende stuk hout, weer hoofdonderwerp is.

jaap

Wim1965
06-08-18, 14:28
Wat ik er van vind, om er maar eens een andere draai (wink wink) aan te geven, het is een prachtig stuk hout maar je mag er wel een schalensteker op loslaten om nog een beetje meer te kunnen gebruiken van het blok. Als TS tenminste zijn aankoopbedrag terug wil hebben, anders heb je veel dure krullen.