Pneumatische tacker

Bram

Actieve deelnemer
29 mei 2009
316
4
Oost-Vlaanderen, België
Hallo!
Ik heb voor een werkje een nagelschieter nodig. Ik overwoog de Makita AF505(N) te kopen, omdat ik nog nooit ontevreden ben geweest van de duurzaamheid van Makita gereedschap. Deze schiet enkel nagels en een toestel dat ook nietjes kan schieten zou handiger zijn voor andere klussen in de toekomst.
BOSTITCH APC 2IN1 COMBITACKER van Stanley doet beide, maar ik ben niet overtuigd van de duurzaamheid van Stanley. Wat denken jullie?


Iemand ervaring met een van beide toestellen?

Bedankt!
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik zou geen combi nemen. Ik heb eentje gehad, maar geen van de twee klussen kon hij goed. Ik heb ondertussen de hamer aangepast zodoende dat ik er nog enkel Brads mee kan schieten wat ook goed gaat. En onlangs een Bostich niettacker bijgekocht. Die doet het ook prima.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
wat heet duurzaam?ik heb een combitacker van van Cranenbroek.Gebruik hem niet dagelijks maar wel zeer regelmatig heb die al 10 jaar en nog nooit problemen mee gehad.
Bij ons op het werk hebben we BEA handtackers en hoe vaak dat die terugkomen voor een probleem,is niet normaal.En die kosten geen 18 euro kan ik je vertellen
 

Christ Oerlemans

Actieve deelnemer
10 okt 2013
41
4
Schijndel
Stanley, de naan is hetzelfde als 25 jaar geleden maar het product is van een andere kwaliteit. of dat het verschil maakt waar dat je het koopt kan ik niet zeggen.
groeten uit Schijndel.
 

lucfranken

Nieuw lid
17 feb 2014
4
0
Ik gebruik die 2 in 1 en na enkele dozen nieten en nagels nog geen enkel probleem gehad. Heeft ook een verbouwing meegemaakt en soms een val van steiger. Wat je mist is een klem om ‘m handig op te hangen aan werkriem of werkbank.
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Ik heb drie tackers van ecotools, T-nagels, DA brads en nieten, en die voldoen alledrie prima, ook na twee jaar redelijk gebruik. Ik zou geen combitacker nemen omdat je dan altijd in het hout de afdruk blijft zien van de brede hamer, ook al ga je kleine brads verschieten. Hoe duurzaam stanley vandaag de dag is, durf ik niet te zeggen, maar Makita zal je niet tegenvallen; mijn elektrische makita spullen gaan al jaren mee.
 

liglinisterglenn

Actieve deelnemer
30 dec 2015
111
26
Same here, ecotool tacker. En zoals gezegd, ik zou of of doen. Geen combi. En zeker voor de prijs van de ecotools, kan je gerust 2 aparte kopen. ;-)
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Ik heb de Makita AF505 N sinds maart 2017 & die is prima. Heb hem niet intensief gebruikt, maar wel altijd zonder problemen (gebruikt met Dutack minibrads). Had voor deze gekozen na intensief nagaan van tests en gebruikers-ervaringen van 18-Gauge tackers. De prijs/kwaliteitverhouding was ook goed (heb er 108 euro voor betaald, maar hij is nu voor minder te koop).

Ben trouwens benieuwd wat er hier als aanbeveling voor een nieter uitkomt, want die staat ook nog op wijn wenslijstje.
 

celestron

Actieve deelnemer
13 jan 2015
25
0
Ik heb een nieter van hewitool de sn8016. Is geregeld in een actie met 30000 nietjes en leuke koffer. Ik dacht rond de 160 € destijds. Heel blij mee,goe gerief. Kan nieten tot 16 mm aan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.