Eerste project: tweepersoons bed

w00t

Actieve deelnemer
11 aug 2016
47
5
Hierbij zal ik toch met terugwerkende kracht m'n eerste project met hout delen.
Een twee persoons bed van:
- een oude vloerbalk "van 't huis"
- 6 "7x3 cm" balkjes
- waaibomen steigerhout van de particulieren bouwmarkt
- donkere beits

Het 'frame' is door mijzelf bedacht en moest zo simpel mogelijk zijn omdat ik bij wijze van spreke alleen een hamer als gereedschap had en geen ervaring.
De bekleding van steigerhout kun je er net zo op schroeven als je wilt (of weglaten?), zoals ik het heb gedaan is het 'net niet strak' en wat rommelig, zo kreeg ik de uitstraling die ik graag wilde.
Ik heb het bed naderhand nog een keer gelakt waardoor het een tint donkerder (chiquer) is dan op de laatste foto, daar kan ik echter even geen foto meer van terugvinden.





 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Is die balk in het midden echt 7x3 cm? Dat lijkt me vrij weinig.

Verder uiteraard gefeliciteerd met je eerste houtklus!

Als daar nog twee eenpersoons bedbodems bovenop komen met een metalen frame moet je het wel 'bont' maken volgens mij. Natuurlijk ook e.e.a. afhankelijk van het gewicht van de inliggende(n). Als er alleen houten planken overdwars in komen wordt het wat anders. Een verstelbaar pootje eronder kan altijd.
 

w00t

Actieve deelnemer
11 aug 2016
47
5
Maak je geen zorgen, in het midden zitten 2 van die 7x3 aan elkaar :)
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Onze middenlat, weliswaar van eiken, is aanzienlijk dunner, en de Auping spiralen zijn zelfdragend, dat gaat al jaren goed.

Die lat is 10x3 cm, en ligt plat op het kop en voetschot.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.