kop langgatboor

Chris_belgium

Actieve deelnemer
1 jan 2009
118
0
Hallo,

de boorhouder van mijn langgatboor is stuk, iemand een idee waar ik zoiets nieuw of tweedehands zou kunnen vinden?

Merk is Martin

foto's:

394581881.jpg


394581882.jpg


394581883.jpg


387514157.jpg
 

tuoh

Oud hout
Een dergelijke boorkop kan je bij gelijk welke firma in houtbewerkingsmachines bestellen, er is maar één probleem, de juiste schroefdraad vinden. Die maat zul je dus eerst moeten bepalen voor je verder actie kan ondernemen.
Robland, Lurem, MiniMax, etc zijn alle uitgerust met een dergelijke kop, al zal de schroefdraad vermoedelijk wel afwijkend zijn. Dat word even rondbellen.

Je kan ook eens contact opnemen met de firma "Constant Philips" in Puurs, deze fabrikant bouwt zelf nog langgatboormachines, een losse boorkop leveren mag dus geen probleem zijn.

Wat scheelt er met de boorkop, misschien is het gemakkelijker om het ding te laten reviseren, veel kan er niet aan kapot gaan.

Mvg,

André
 

Chris_belgium

Actieve deelnemer
1 jan 2009
118
0
In de kop zit een bout waar aan de ene kant linkse en aan de andere kant rechtse draad opzit, deze draad is aan beide kanten afgebroken. Ik heb de machine gebruikt met metaalfrezen en ipv verscheidene gaten te boren en dan de rest weg te frezen, ben ik gelijk beginnen frezen waardoor ik waarschijnlijk teveel druk op de boorkop heb uitgeoefend. Dit is zowat de enige uitleg die ik kan bedenken voor het afbreken van de schroefdraad.

Heb aan een paar kennis die een kleine draaibank hebben al gevraagd of ze het zagen zitten om deze bout opnieuw te draaien, maar ze vonden het te moeilijk met die linkse en rechtse draad, mocht iemand hier de kennis en tijd hebben om dergelijke bout te draaien, dan hoor ik het graag, alle kosten voor werkuren, materiaal enzo betaal ik graag!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.