Beuken kommetje

P

Pel

Guest
Beuken kommetje, 17 cm doorsnee en 7 cm hoog ik heb aan de onderkant een klein groefje 4 mm hoog erin gedraaid zodat het kommetje wat hoger lijkt en beetje zwevend effect heeft. Afgewerkt met Shellawax, het houtdraaien gaat mij steeds beter af, ik begrijp zo langzamerhand ook dat je aan het houtdraaien zo'n beetje verslaafd kan worden. In begin had ik de neiging dat het allemaal snel moest gaan, te gehaast, komt omdat je met het houtsnijden ook erg arbeid intensief bezig bent, maar daar ben ik van terug gekomen. De beitel het werk laten doen en aanvoelen wat de perfect snijhoek is, het gat in de schaal of kom hoeft ook niet in record tijd klaar, maar al doende leer ik toch snel bij. Laat de kritiek maar horen, ik sta voor open.

Groet Pel.

beuken kommetje 1.jpg

beuken kommetje 2.jpg

beuken kommetje 3.jpg

beuken kommetje 4.jpg
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Ziet er heel erg goed uit. Een pak strakker dan mijn eerste probeersels :eek:. Wat gebruik je als afwerking?
 

gerwin

Actieve deelnemer
2 okt 2016
43
3
netjes gemaakt Pel vind de tekening in dit beukenhout ook mooi tevens mooie glans ,en inderdaad hoe meer goed gelukte draaiwerken er van de draaibank komen des te groter de verslaving wordt :)

Groet Gerwin
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.