Iemand ervaring met DeWalt733 vandiktebank?

casperb71

Nieuw lid
24 jul 2017
7
0
Overijssel
Ik heb enige maanden geleden een Holzman HOB260BNL gekocht en dat is uitgelopen op een mislukking.
Hij komt bij een gerenommeerd bedrijf vandaan uit het Oosten van het land.
Al vanaf het begin trekt het hout scheef door de machine heen en is er blijkbaar iets niet in orde met de overbrenging.
Ook hapt hij regelmatig en is het resultaat niet mooi glad ondanks de scherpe messen.

Om een lang verhaal kort te maken, gaat de machine terug en ben ik op zoek naar (alleen) een vandiktebank.

Mijn oog was gevallen op de DeWalt733 omdat ik een grote machine wel een flinke sta in de weg vind en hem niet iedere week nodig heb.
Wat ik ervan lees zijn de resultaten goed en is hij makkelijk in het onderhoud.

De tegenhanger is een Metabo of een Makita.

Graag jullie commentaar.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Naar de DW733 heb ik ook zitten kijken. Zeer veel reviews gelezen over de drie machines. Voor mij viel de DW af om zijn prijs en ik heb even gegoogled en zelfs de messen zijn 20 euro duurder. Maar als je hem aanschaft zul je geen spijt krijgen. Ook niet met één van die andere volgens mij.
 

casperb71

Nieuw lid
24 jul 2017
7
0
Overijssel
Dank en ik vergeet nog de machines van HBM. Ik heb zelf een zaagtafel van hun en ben daar zeer tevreden over. Ik weet hiet echter niet met de vandiktebanken van bv Scheppag. Op de foto ziet het er “blikkerig” uit. Natuurlijk zijn het geen profesionele machines, maar het moet wel redelijk zijn in resultaat. Alles heeft zijn prijs.
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
De HBM machines zijn de zelfde als Holzmann. Enige wat ik niet begrijp is dat de HOB260 ook een vlakbank is en de genoemde DeWalt enkel een vandiktebank is. Dan mis je toch nog wel een belangrijk deel van de functionaliteit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.