PDA

Bekijk Volledige Versie : Gereedschapskoffer haakse slijpers gezocht

Emilio
09-06-18, 15:10
Omdat ik steeds spansleutels en slijpschijven etc kwijtraak ben ik op zoek naar een opbergkoffer voor mijn haakse slijpers. Liefst heb ik alles in 1 koffer (makita 125mm en bosch 230mm), dus als iemand een tip heeft voor een bruikbare universele koffer hoor ik het graag, zoeken is nl. Niet echt mijn hobby... :)

SereN
10-06-18, 06:59
Zoiets bv.: https://www.fixami.be/makita-824984-6-koffer-voor-haakse-slijper-combiset-ga9020-9558hn.html

Alle merken hebben wel van die combisets en dus bijhorende koffers denk ik...

Superkees
10-06-18, 07:09
Deze heb ik opgeslagen na een tip van een medeforumlid: https://www.auer-packaging.com/nl/nl/Toolboxen-Pro.html

Emilio
10-06-18, 11:26
@SereN; vraag is of andere merken slijpers daarin passen. Probleem is dat ik een bosch en een makita heb, (ook nog een Fein, maar die mag evt. los blijven.) Dus geen idee of zoiets dan werkt....

@Superkees; zijn die Auerbovxen zelfde maat als systainers?

Superkees
10-06-18, 12:10
Systainer van gestook zijn 396 mm x 296 mm. Die van Auer 40 cm x 30 cm. Nagenoeg gelijk. Ik heb ze zelf (nog) niet. Dit is wat ik op internet kan vinden.

Emilio
10-06-18, 12:25
Ik moet hoe dan ook een grotere uitvoering hebben. Bij een systainer zou dat een maxi moeten zijn, maar die lijkt Auer ook te hebben.
Is dit merk ergens reallife te zien?

Bert Vanderveen
10-06-18, 12:36
Ik moet hoe dan ook een grotere uitvoering hebben. Bij een systainer zou dat een maxi moeten zijn, maar die lijkt Auer ook te hebben.
Is dit merk ergens reallife te zien?

Nope, ze verkopen direct, dus nergens in een winkel te bekijken. Maar… ik heb wat Auer spullen en kan je verzekeren dat ze heel degelijk gemaakt zijn, goede spuitgieters zijn het. Of een grote box van hen handig is hangt ervan af hoe intensief je die gebruikt — als je er veel mee sleept en doet kun je ook denken aan een stalen of alu koffer of een munitiebox die je bij de dump kunt kopen.

Emilio
10-06-18, 15:53
Die box staat veel tussen systainers, dus geef ik de voorkeur aan een kunststof buitenkant of kunstof delen ivm beschadigen. Maar zal eens kijken wat er precies te koop is, de slijpers wegen best wat nl...

littleart
10-06-18, 19:46
Net een stapel auer kisten gekocht, tot nog toe zeer tevreden over de kwaliteit. Niet compatibel met festool oid. Dat niet.

Emilio
10-06-18, 20:50
Heb je ook de grote maat? Zo ja, hoe stabiel/belastbaar is die?

littleart
10-06-18, 21:49
Grootste is 30x40x40 en die is goed. Heb zelf m'n slijptollen (2) in een kist van 30x40x30 en dat past met wat schijven ed.

- - - Updated - - -

Of wil je ook een grote haakse herrie in een kist?

Emilio
10-06-18, 23:35
Er moet een 230mm bij, dus die zal niet in een reguliere systainermaat passen. Ik heb echt maatje maxisystainer nodig.

littleart
10-06-18, 23:49
Voor 25 euro ex zul je je er geen buil aan vallen toch?
Prijzen zijn way ok.

Bijtel
11-06-18, 07:24
Ik ben benieuwd naar de oplossingen. Zie graag ook foto's van hoe het in de box eruit ziet dan.

Ik heb nu mijn kleine haakse slijper in een box van de gamma. Met plukschuim een indeling gemaakt. Dat bevalt uitstekend. Voor de grote haakse slijper moet er ook nog iets bedacht worden. Ik heb die nu los in een grote eurobox. Das heel onhandig.

Jimbo
11-06-18, 10:50
Systainer van gestook zijn 396 mm x 296 mm.
Gezien de heftige discussie die het merk in kwestie vaak weet los te kweken, blijft dit toch dé auto-correct vd eeuw.

(Ik kan niet(s) bijdragen over de keuze m.b.t. de gereedsschapkoffer, sorry)

Emilio
11-06-18, 20:47
Hoe lang is de levertijd ca? En zijn de verzendkosten een beetje acceptabel bij kleine bestellingen?