Pok houten blokjes in Dewalt lintzaag gezet.

P

Pel

Guest
Je kunt met het zagen op de lintzaag van reeds gebruikt hout niet voorzichtig genoeg zijn, en jawel hoor, er zat een heel klein spijkertje in ineens zie je het vonken! Dan kun je het lint er beter maar zo snel mogelijk vanaf doen, want als je toch door gaat met zagen geeft dit alleen maar een heleboel ergernis met zo'n botte zaag, en het is ook absoluut niet goed voor de machine. Omdat het lint er toch af moest heb ik gelijk ook de stalen blokjes vervangen door pokhouten blokjes, gekregen van Kor van der Meulen http://www.kiesvoorhout.nl/index.htm nogmaals dank daarvoor Kor. Ik had zelf gedacht dat door de blokjes te vervangen de zaag minder lawaai zou maken, helaas, ze maakt nog evenveel lawaai als voorheen. Zelf denk ik dat het ligt aan het aluminium tafelblad wat zeker niet geluid dempend werkt, als je daar zo'n zwaar gietijzeren blad op zou liggen zou ze m.i. veel minder geluid produceren.

Groet Pel.

Pokhouten blokje.jpg
 

MerkiMac

Actieve deelnemer
28 sep 2012
256
31
Zandvoort
www.markdemaker.nl
Kan je het blad van onderaf dan niet opvullen met het een of ander? Zo zit er in rvs spoelbakken voor in de keuken ook altijd een soort rubber dempingsmatje, vaak zelfs een paar (onderop en aan de zijkanten). Je zou er kit in kunnen smeren, of zelfs PUR. Mooi is anders, maar het zal waarschijnlijk wel flink dempen.
 
P

Pel

Guest
Kan je het blad van onderaf dan niet opvullen met het een of ander? Zo zit er in rvs spoelbakken voor in de keuken ook altijd een soort rubber dempingsmatje, vaak zelfs een paar (onderop en aan de zijkanten). Je zou er kit in kunnen smeren, of zelfs PUR. Mooi is anders, maar het zal waarschijnlijk wel flink dempen.

Dat is misschien een idee, om op de onderkant ± 5 cm isolatie materiaal te plakken, nu werkt het denk ik als een trom omdat de motor er links van het blad onder zit. Het is het proberen waard bedankt voor de tip.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.