tafelblad zaagmachine schoonmaken/ roest aanslag

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Hoe kan je zo'n gietijzeren tafelblad schoonmaken er zit wat lichte roest aanslag op .

Denk zelf aan staalwol maar hoe fijn ? is 0000 genoeg of 00000 of is dat anders schoon te krijgen
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Hoi, ik heb onlangs een topic geplaats over mijn robland vlak/vandiktebank waarbij ik hetzelde heb gedaan.

Ik zou eerst beginnen om de bladen goed te ontvetten, gewoon met thinner (wel goed ventileren) Daarna met staalwol en wd40 schuren. Ik heb ook schuurpapier gebruikt, watervast beginnen met p200 daarna heb ik wat opgewerkt. Hangt echt van mate van roest af. Is het licht dan is enkel schuren met staalwol en WD40 voldoende.

Plaats anders eens een foto.


gr Arnout
 
A

Anonymous

Guest
Je kunt beter ontvetten met wasbenzine.
Thinner laat een residu achter,werkt wel sneller,maar is een stuk gevaarlijker qua brand en gezondheid.
Buiten dat,het tast je reuk organen aan,en kan je een " high" gevoel geven,waardoor je veiligheid wat
minder belangrijk vindt.

Kortom,kijk uit met dat spul.

:arrow:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.