Upgrade Triton vandiktebankje.

P

Pel

Guest
Heb ook zo'n Wixey digital planer height gauge gekocht bij Sander van Gereedschap Pro, ik kon die millimeters op dat meetstripje van het bankje zelf onmogelijk lezen, inches was wel ruim afgedrukt. Daarom nam ik de maat van bovenkant aanvoertafel en de onderkant van het blok waar de messenas in zit minus ± 3 mm dat was dan ongeveer de geschaafde maat. Maar het was nog niet gemakkelijk het ding te bevestigen omdat er weinig ruimte was om hem goed vast te zetten. Ik heb het opgelost d.m.v. eerst een triplex strookje met montagekit tegen de oude schaal verdeling gelijmd, en daar bovenop weer breder een strookje triplex tegenaan gelijmd zodat ik wat boddy kreeg om het ding vast te zetten.
Op You Tube staan diverse filmpjes hoe e.a. in zijn werk gaat, toets Wixey digital planer height gauge in.

Groet Pel.

Wikey digital 1.jpg
Ik heb het hoekje van het verbindingstripje afgezaagd omdat het in deze situatie overbodig was, hij is nu rechtstreeks op de messenbalk aangesloten.
Wikey digital 2.jpg
Hier zie je twee triplex strookjes
Wikey digital 3.jpg
Hier maar een strookje omdat er een plastic rand zat, vandaar dat ik het moest opdikken
Wikey digital 4.jpg

Ik hoop dat e.a. duidelijk is, het is een beetje moeilijk uit te leggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.