verstek zagen kip en ei

Ronnl

Nieuw lid
11 jan 2018
12
0
Als beginnende "doe iets met hout" wil je natuurlijk ook graag verstek lades maken. Na een paar avonden youtuben, besloot ik om een donkeys ear te maken (en dus ook maar een schietbord). Nou dat valt nog niet mee. Het schietbord ging redelijk. Video van Rob Cosman was hier erg behulpzaam in, maar om een goede 45graden plank te krijgen moet je een 45 graden donkey hebben :). Ik vond het erg kip en ei, uiteindelijk heb ik met een goedkope verstek bak twee balkjes op 45 graden gezaagd, daar een plankje op geschroefd en daarmee een donkeys ear gemaakt. Hoe doen de ervaren mensen dit?

IMG_20180525_195944_407.jpg
IMG_20180525_195944_406.jpg
 

tuoh

Oud hout
.......... Hoe doen de ervaren mensen dit?

......
Die nemen een passer en gebruiken dat ding om eerst een rechte hoek uit te tekenen en verdelen deze dan eveneens met de passer in twee.
Resultaat na één minuut, een perfecte hoek van 45° getekend op het hout. De (hand)zaag doet de rest:p

Tenzij je kan beschikken over een verstekhaak of een juiste verstekzaag natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.