Verstekgeleider voor DeWalt DW745 zaagtafel

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Hoi! Ik heb op Marktplaats een mooie DW745 gescoord :D

Een paar accessoires misten echter, waaronder de verstekgeleider. Nou zou ik via een DeWalt service point (of kruis.nl) een nieuwe kunnen bestellen voor niet al teveel geld, maar ik zag in een youtube video dat de standaard verstekgeleider een beetje wiebelt in de track. De auteur van de video loste dat op met een beetje duct tape.

Dat gaf me het idee dat er misschien wat ruimte is voor een upgrade. Als ik toch een paar tientjes uit ga geven aan een nieuwe verstekgeleider, is er dan eentje die wat beter is? Misschien een voor een duurdere DeWalt, of een van Makita bijvoorbeeld? Komt het voor dat de tracks afwijkende maten hebben?
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
Duct tape lost natuurlijk alles op, maar ik zou een Incra nemen. Net de 7491 gekocht met een Incra 1000HD, en ik moet zeggen: verstekzagen is nu echt heel simpel.
 

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Wow, dat is inderdaad een mooi ding. De hele lijn van Incra ziet er erg goed uit, maar zelfs de goedkoopste is 80 euro. Ik denk dat ik dan beter voor nu een goedkope kan halen, en dan wanneer ik tegen de limitaties aanloop maar moet overwegen me nog dieper de schulden in te werken ;)

Bedankt! Het was me nog niet gelukt een goed merk te vinden.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Hier ook een DW745 met Incra geleider. De standaard geleider is een regelrechte prul. Ik heb hem gelijk weg gegooid, zonde van de ruimte. Doe jezelf een plezier, en bestel gelijk de Incra, dan kun je gelijk goed zagen op je machine.
 

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Welk model zijn jullie dan voor gegaan? Ik heb niet het gevoel dat ik de precisie nodig heb van die mega dure Incra 1000HD, is de goedkoopste V27 ook aan te raden?
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Ik heb de gewone Miter 1000, maar de 27 is net zo zuiver. De duurdere modellen hebben meer mogelijkheden met aanslagen e.d., maar de basis is de gradenboog en die is net zo nauwkeurig. De 27 alleen met minder vaste standen en zonder aluminium aanslag. Een mooie beuken lat werkt prima.

Ik heb hem overigens gekocht voor mijn zelfbouw freestafeltje, de zaagmachine is er vanwege het vele klussen later gekomen, maar het is mooi meegenomen dat die daar op past, zeker omdat de standaard geleider van Dewalt mooi voorgevormd afval is, i.p.v. een accessoire.
 
Laatst bewerkt:

pevaho

Actieve deelnemer
1 aug 2015
25
4
Ik heb aan de zijkant 2 inbus boutjes geplaatst.
Draad getapt maar de 3e tap niet gebruikt.
Hierdoor draait de bout er stroef in en kun je netjes de geleider passend maken.
 

Bruina

Actieve deelnemer
25 jun 2017
37
0
Tolkamer
Als je de originele wilt hebben dan geef je het maar aan. Kun je zo van me krijgen. Gebruikt het ding nooit. Prul spul idd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.