Hammer B3 - optie #82 verstelbare groevenfrezen 19,5mm ?

threesixright

Actieve deelnemer
20 aug 2017
53
0
CZ
Hallo,

Iemand enig idee wat deze optie inhoud? Kan er erg weinig over vinden.

optie #82 "Voorbereid voor verstelbare groevenfrezen tot 19,5mm breedte"

Zinvol (tis niet echt goedkoop 225 EUR ex.)?

Dank!

--
36R
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Hallo,

Iemand enig idee wat deze optie inhoud? Kan er erg weinig over vinden.

optie #82 "Voorbereid voor verstelbare groevenfrezen tot 19,5mm breedte"

Zinvol (tis niet echt goedkoop 225 EUR ex.)?

Dank!

--
36R

Zoek maar eens op Youtube => "Dado blades"

zijn meerdere "gekoppelde" zaagbladen zodat je een groef in 1 keer kunt zagen tot 19.5 mm

Het is zinvol als je veel lopende meters groeven wil maken.

Jos
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Hij bedoelt echt wat de optie effectief inhoudt, vermoed ik? Ik heb zelf ook een B3 tweedehands aangekocht, daarop zat een verstelbaar groeffreesblad dat op de standaard zaagas bevestigd zat. Het werd geborgd met de eindbus vanop de freesas?.... Als ik toen in de catalogus keek, leek het mij dan enkel te gaan om een andere bus voor en achter het groeffreesblad. De onderdelen zijn wel aan de prijs, maar 225 excl lijkt me toch veel voor enkel die twee bussen. Dus ik ben ook wel benieuwd of iemand hier meer weet. Misschien kan je ook gewoon Tema een keer contacteren? Ze zijn daar doorgaans wel gul met helpende woorden.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Die “dado” sets zijn niet bruikbaar op een geremde machine tenzij ze aangepast zijn.... voor de Hammer heeft Felder aangepaste groef zaagbladen zoals hier te zien.

Fons
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik heb deze optie. Het is de mogelijkheid dat je felder groeffrees hier te plaatsen.(Alleen deze frees)
Deze optie kan niet acheraf geplaatst worden.

Benchwork heeft er op youtube een filmje van. Maar kan hem niet vinden.
 

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Ik heb dezelfde optie op de B3, o.a. voor de Dado optie deze machine gekocht de insert is nu van kunststof zoals wat nu bij de zaag zit.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@Athanor,
Is het mogelijk dat je ook de links naar de filmpjes plaatst?
Om een of andere reden zie ik al een paar weken de geplaatste filmpjes alleen als zwarte vlek.
Ik ben redelijk ervaren op de PC maar heb nog niet gevonden hoe ik dit kan verhelpen.
Mvg, :).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.