oud grenen boekenkast

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Heb laatst een boekenkast gemaakt, deze moest er oud uit moest zien. Ben dus op zoek gegaan naar oud grenen planken. Heb de planken lichtjes geschaafd en met de bandschuurmachine grove band bewerkt.
Ik hoop dat de fotokwaliteit redelijk is, het is de eerste keer dat een foto plaats.
gr. Nol

Attached files
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
De foto is een beetje bewogen, maar de kast is er goed op te zien ;)
Mooi werk, is het compleet gemaakt volgens de wensen van de klant ? ik vind het zo zonde dat er nu ruimte niet wordt gebruikt (de hoek).
Ik heb hier een aantal boeken met referentiewerk (voornamelijk knip/plakwerk) en dit wijkt aardig af van wat ik hier heb, ik heb qua 'oude boekenkasten' voornamelijk kasten met glas, paneeldeuren en bolpoten. Kan iemand me hier wat meer informatie over geven (misschien een soort time-lapse over hoe de kasten waren in welke tijden) ?
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Ja Pepijn het is inderdaad volgens de vraag van de klant.
De vraag van wat te doen met de loze hoek daar heb ik ook mee gestoeid maar weet nog niet direkt een oplossing. Ik heb wel gedacht om er een klein geheim vakje in te maken met een klepje dat met magneetjes werkt of zo, maar het is enkel nog bij denken gebleven.
Dus als je een idee hebt dan hoor ik het graag?
gr. Nol
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Het is misschien vergedacht, maar een driedelige geleiderails aan de kotre zijde zodat je 'm "uitschuifd" en zo de ruimte gebruikt. Het vergt wel veel pass en meetwerk en is vergezocht.
Persoonlijk zou ik dit teveel moeite vinden voor de meerwaarde.
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Ja helaas heb ik geen foto's genomen van het maken van de kast, achteraf denk ik dan verdorie ja had ik moeten doen. Maar ik zal een fototoestel in de schuur leggen om het de volgende keer niet te vergeten.
Vandaag heb ik de kast gemonteerd bij de opdrachtgever en zonder geheim vak omdat ik gewoon nog geen goed idee ervoor had. Mijn opdrachtgever had toch geen zwart geld of dure juwelen en miste het geheime vak dan ook niet. Maar goed ik blijf er evenwel toch nog wel over nadenken, dus wie weet?
gr. Nol.
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Iets simpelers dan dat ik eerst voorstelde, een scharniertje aan de bovenkant (dus net onder de ligger) en dan een vingergat aan de onderkant zodat je de ruimte alsnog kan gebruiken.
Het nadeel hiervan is dat je dan een stuk kast leeg moet ruimen om erbij te komen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.