Ervaring met een trekcirkelzaagtafel

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Het spaart een afkort zaag uit tot op zekere hoogte.
Ik gebruik hem dagelijks inmiddels wel naast de kapex en de trekzak is een mafell Erica 85 geworden, maar zou niet zonder willen!
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
De trekfunctie op mijn CS70 gebruik ik weinig, want het trekken kost bij mij te veel kracht. Maar dat kan ook aan mijn CS70 liggen, want dat is al een hele oude of aan de weerstand die mijn stofzuigerslang toevoegt.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
De trekfunctie is een welkome toevoeging, geeft meer mogelijkheden. De cs70 is niet voor niets de parketteurszaag bij uitstek.
Of je er zelf veel voordeel van hebt zal van je werkzaamheden afhangen, ik gebruik de functie vaak. Maar ik heb een ex-paketteur als collega, dus het kan ook een aangeleerde afwijking zijn.... ;)
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
De trekfunctie is een welkome toevoeging, geeft meer mogelijkheden. De cs70 is niet voor niets de parketteurszaag bij uitstek.
Of je er zelf veel voordeel van hebt zal van je werkzaamheden afhangen, ik gebruik de functie vaak. Maar ik heb een ex-paketteur als collega, dus het kan ook een aangeleerde afwijking zijn.... ;)

+1

Heeft zeker niet de stabiliteit van een stationaire zaagmachine. Is bijzonder handig voor alles wat op parket leggen lijkt.... en eenvoudig te verplaatsen. Hier een precisio 50 die overal mee naar toe reist... afkorten zolang het niet te breed is... langszagen zolang het niet te veel is... (meestal maar een paar planken op een ruimte...) alle mogelijk verstekken zolang ze niet te breed zijn... invalletjes / kleine uitsparingen zagen... Ik zaagde er mozaïekparket/onderparket mee met de combinatie van de trekfunctie en zo een aandrukhulp (grr ripper). Echte parketteur doet dit niet... die breekt de latjes los en rond af op een gans latje, hier betrof het een onderparket die eerst een paar jaar als zichtbaar parket moest dienen...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.