Werkbank is (al een tijdje) af

Ronnl

Nieuw lid
11 jan 2018
12
0
IMG_20180413_162247.jpg

De werkbank is al een tijdje af en doet zijn werk uitstekend. Ben op het moment bezig met een "Dutch toolchest" om het gereedschap in op te bergen. Veel geleerd tijdens het maken van de bank, onder andere dat ik een hekel heb aan electrische schaafmachines :)
 
P

Pel

Guest
Heb je daar een opstaande rand op je werkbank, dat lijkt me toch niet goed werkbaar?

Groet Pel.
 

Ronnl

Nieuw lid
11 jan 2018
12
0
Pel,

Nee er zijn geen opstaande randen. dat zou niet erg makkelijk werken lijkt me :)
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Dat is een mooie werkbank.
Door de licht-opval lijkt het net of er een opstaande rand is.

Heb je er meer foto's van? Of heb ik het bouw-draadje gemist?
 
P

Pel

Guest
Pel,

Nee er zijn geen opstaande randen. dat zou niet erg makkelijk werken lijkt me :)

Op de foto lijkt het net of er een op staande rand op de werkbank zit, mooi klein werkbankje, als je niet veel plaats hebt ben je ook genoodzaakt om het allemaal klein te houden. Maar je kunt iets vast klemmen in de bankschroef dat is het belangrijkste.

Groet Pel.
 

Rob van Rotterdam

Actieve deelnemer
16 okt 2010
142
2
De werkbank is al een tijdje af en doet zijn werk uitstekend.
Mooi bankje. Lijkt verdacht veel op het bankje dat ik voor mezelf maakte. Ik merkte alleen dat een werkstuk, ingeklemd in de werkbankklem, niet gelijkmatig werd vastgeklemd (bij aandraaien draait het gedeelte van de klem dat zich onder het in te klemmen werkstuk bevindt iets verder door naar binnen, waardoor je werkstuk aan de bovenzijde, nou ja, je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel)
Daarom heb ik een voorziening aangebracht om dit te voorkomen. De naam van zo'n extra is me niet bekend, maar ik heb het overgenomen van afbeelding 50 uit 'woodworking for beginners' door Charles Wheeler (internet: Gutenberg Project)
Dit is werkelijk een heel nuttige aanvulling gebleken en het heeft me veel genoegen verschaft om te maken. Foto's daarvan heb ik niet, aangezien ik nooit foto's maak :)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.