Bril

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Vandaag de bril voor mijn draaibank ontvangen van Jockel uit Duitsland.
De constructie ziet er prima uit.
C7AE4A59-B1EC-4793-BF52-AB66F71EFDFB.jpg
 
  • Geweldig
Waarderingen: Raderoos
P

Pel

Guest
Een hele constructie zo te zien, ik zie vier wieltjes terwijl dat er normaliter bij een bril drie zijn, hij is wel in vele verschillende grote te verstellen zo te zien.

Groet Pel.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Dat is een beste bril Leo.

Nou Nico, ik heb ook de bril van multiplex, waarvan de tekening van jou is als ik het goed heb.
Deze werkt ook perfect.
Heb er een tijdje geleden een vaas van 40cm hoogte en met een grootste diameter van 20cm mee gemaakt.
Echter bij dergelijke stukken of nog groter heb ik toch liever een wat steviger exemplaar.
Als ik het goed heb kan ik met deze bril tot een diameter van ca 38cm( tenminste op deze draaibank)
Verder kan ik deze ook nog gedeeltelijk buiten het bed gebruiken.
Ik hoop tenminste dat hij doet wat ik er van verwacht:cool:
 
P

Pel

Guest
@Leo, ik wilde ook een bril maken, maar dan van volkern van 15 mm dik, de wieltjes heb ik al gekocht, zou het mogelijk zijn dat ik de tekening van jou kan krijgen?

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Nee, Jurriaan, ik vraag om de tekening van de multiplex bril die Leo gemaakt heeft, deze van Jockel is voor mij veel te groot.

Groet Pel.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Sneller kan het niet:cool:
Zou echter wel overwegen om hem ook van multiplex te maken.
Ik heb het idee dat volkern makkelijker breekt en 15mm is niet erg dik.
Hangt natuurlijk ook af van wat je wilt ondersteunen.
Ook mdf is niet erg sterk voor een bril.
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Hartelijk dank Nico voor de tekening, ik denk dat volkern van 15 mm dik behoorlijk sterk is, het is m.i. toch een kwestie van de bril juist af te stellen zodat alle drie de wieltjes evenveel druk krijgen. Ik denk dat ik hem onder dubbel op elkaar lijm zodat ik daar 30 mm krijg, of misschien helemaal dubbel?

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.