Optimum B23pro met een sloot olie in de verpakking

Welp75

Actieve deelnemer
28 dec 2012
140
3
49
Kerkrade, Limburg
Hallo Allemaal,

Ik lees al geruime tijd mee op het forum en heb naar aanleiding van tips en ervaringen recent een Optimum B23pro aangeschaft ter vervanging van mij oude Ferm, die wel nog prima boort, maar niet precies waar ik het wil :)

Gisteren is de machine bezorgd en na een kleine sleepscene (70kg 4 trappen op naar zolder), als een klein kind de doos openmaken. Nu ben ik gewend dat goed gereedschap een laagje olie heeft ter bescherming van het metaal en dat deed ik altijd met een linnen doekje afnemen voor gebruik. Hier is men echter zeer degelijk te werk gegaan en een hele sloot olie erin gemikt. Daar gaan nog wel wat doekjes inzitten, tenzij iemand nog slimme tips hiervoor heeft? Via de zoekfunctie vond ik nog geen soortgelijk onderwerp helaas.

Ik wil hem komend weekend in elkaar gaan zetten en uittesten en zal ook wat fotos maken voor het nieuwe gereedschap topic :)

Alvast dank voor alle tips!

Paul
 

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Beste Paul,

Wat dacht je van een paar rollen WC-papier? Wel elke rol apart in de "sloot"zetten.

Succes.

Met hartelijke groet,
Bert Rosbach.
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Ding weer 4 trappen af naar beneden slepen.
Buiten goed alles schoonmaken met remmen reiniger, en weer opnieuw licht in oliën.
Weer 4 trappen op naar boven zeulen.
In een redelijk afgesloten ruimte wil je echt niet een paar bussen remmen reiniger leeg spuiten. ( ga je roze groen gestreepte olifantjes van zien )
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nu ja, als je dat van remmenreiniger doet is dat altijd nog goedkoper van geestveruimende aanverwanten :)
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Dank voor de tip :p

Vrouw: "jij doet toch aan houtbewerking?"
Ik: "ja"
Vrouw: "waarom heb je dan 12 bussen remmenreiniger gekocht?"

Zoals BeRo zegt, voor schoonmaken WC-papier gebruiken. Dat kun je gelijk weggooien. Ooit als student als schoonmaker gewerkt. Daar deden we het in bedrijfspanden ook om alles veel sneller schoon te maken.
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
optimum is toch gemaakt in het land van de lijzende zon? Dan kan het echt geen kwaad om het spul heel elg goed schoon te maken.
el blijft nogal eens een hoop lommel achtel.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Wellicht voor de toekomst. Met tussenpozen biedt de Lidl papierrollen aan die ze ook in de garage gebruiken. Ook de Sligro heeft rollen papier in het assortiment voor pro gebruik. Is beduidend beter/sterker dan toiletpapier of keukenrol.
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Wellicht voor de toekomst. Met tussenpozen biedt de Lidl papierrollen aan die ze ook in de garage gebruiken. Ook de Sligro heeft rollen papier in het assortiment voor pro gebruik. Is beduidend beter/sterker dan toiletpapier of keukenrol.
Ik zie dat je in Gouda woont. De lokale Hoogvliet hier heeft van die wit/blauw-geruite doekjes in de aanbiedingsstraat liggen. Misschien bij jullie ook.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.