Terrarium van begin tot eind

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
340
179
's-Hertogenbosch
Ik wist niet zo goed of ik het hier moest plaatsen of in de kantine.

Tijdens mijn vakantie ben ik druk bezig geweest met het bouwen van een nieuw terrarium voor mijn gekko's.
Op mijn facebook heb ik hiervan een bouwverslag bijgehouden, maar wilde het ook graag hier delen:).
Het is niet geheel houtbewerking maar toch wel deels:p

Het eindresultaat:
20180325_145905_1521999483332_resized.jpg

De kast is opgebouwd uit 18mm mdf en 44x44mm balkjes.
tweemaal gegrond en afgelakt in ral9010.

20180325_145948_1521999481110_resized.jpg

gekko's.jpg
De bewoners (Lepidodactylus lugubris)

planten.jpg


Een deel van de bouwfoto's liggen dus deze moet ik nog draaien voordat ik ze plaats. Mocht daar interesse in zijn dan probeer ik dat nog snel voor elkaar te krijgen!

Groeten,
Bart
 
P

Pel

Guest
Mooie terrarium Bart, wat geef je die gekko's te eten, ik neem aan dat ze insecten moeten hebben, meelwormen?

Groet Pel.
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
340
179
's-Hertogenbosch
Mooie terrarium Bart, wat geef je die gekko's te eten, ik neem aan dat ze insecten moeten hebben, meelwormen?

Groet Pel.

Ze eten inderdaad allerlei insecten zoals krekels, vliegen & buffalowormen.
Daarnaast krijgen ze ook fruitpapjes.

Mooi. Ik vind ook die planten (o.a bromelia's ?) interessant.

mvg
Klaas

Anders ik wel:) Het verzorgen van de diertjes is erg makkelijk, de bak laten begroeien met planten is een stuk lastiger.

Ja er zitten diverse bromelia's in maar ook klimplanten (o.a eikenblad ficus) , orchideeën en varens.
De boom in het midden heb ik ingewreven met mos in de hoop dat hier een mooi mosmatje op gaat groeien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.