draai stukken

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
hier wat foto's van een beginnend draaier, er werd namelijk naar gevraagd.... :|
maar ik moet zeggen ik ben er wel trots op. merk wel dat ik nog veel kan leren. dus tips; altijd welkom.

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Mootje, je noemt jezelf een beginnend draaier, voor mij ben je op een aardige professionele manier bezig geweest. Zou willen dat ik 8 jaar geleden ook zo begonnen was.
Dit beloofd erg veel, ziet er allemaal fantastisch uit. Ga vooral zo door.
Groetjes, Ad
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Mooi potje en strak.
Probeer een volgende dunner te draaien met een deksel dat in het potje ligt. Dus niet over of op de rand maar in een uitsparing in het potje. Aan de onderkant een klein randje terugdraaien - net alsof er een terugliggend randje zit. Dan is het net of het potje zweeft op de tafel. Kun je hem daarbij naar boven toe ook iets smaller of breder maken?? Wil je hem recht houden probeer hem dan langer te maken b.v.
Ben erg benieuwd naar zo'n werkstuk want je hebt het best in de vingers!!!
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

houtenhart

Actieve deelnemer
25 apr 2010
37
0
waarom zou je het potje nog dunner draaien ,bovendien hoe je dan nog ruimte houden voor een uitsparing. best grappig :!:

weet nogsteeds niet hoe ik me fotos kleiner kan maken zodat ik ze hierop kan zetten ,ben nu een jaartje bezig met houtdraaien.
 

Bouk

Nieuw lid
12 sep 2010
21
0
Ook ik vind het potje en de schalen mooi ,hoe heb je het gemaakt?
met een schalen guts , uitdraaihaak of ringbeitel of ??
zo`n kogel of bol/bal vind ik ook altijd mooi om te maken,
twee ogen erin en je hebt een uilen kopje.
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
heren bedankt voor al die complimenten, ik ga er van blozen.... :roll:

@jan leuk zo'n beschrijving, maar ik snap het niet helemaal, ik zie de deksel er in liggen, zonder rand?!? heb je er een voorbeeldfoto van? dan kan dat een volgend werkstuk worden ;)

Bouk zei:
met een schalen guts , uitdraaihaak of ringbeitel of ??

geen idee wat wat is. ik sta gewoon achter een draaibank en daar zijn een paar beitels bij....ronde, rechte en schuine.....dus ik zou een keer foto's en of beschijvingen van verschillende beitels moeten zien.

nu heb ik nog een restje berk, daarvan wil ik een ronde/bolle vaas of pot van maken, dus tegen die tijd weer een foto
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.