Aanvoerder

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Ik wil op mijn Felder combi zaag/frees graag een aanvoerder plaatsen. Die van Felder staan nu in promo maar zijn er nog andere interessante opties die prijs/kwaliteit aan te raden zijn?

Bedankt alvast voor de reacties ☺️
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Die van Robland (en nog andere merken waaronder Harvey) zijn volgens mij identiek.
Ik heb 590 euro betaald voor de RAV 32.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik ben ook nog steeds zoekend/twijfelend.. Welke Felder is precies in promo? Zeiden ze mij raar genoeg niks van op de opendeurdag bij Tema, ondanks dat ik vroeg naar de aandrijvers :confused:

Even op de RAV 32 verder gaan: de Hammer H 32 kost 60€ minder, met hetzelfde vermogen. Maar wel iets meer uiteenliggende aandrijfsnelheden. De catalogus beweert "niet geschikt voor B3", maar dat lijkt me puur een verkoopspraatje voor het duurdere type?
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Ik ben ook nog steeds zoekend/twijfelend.. Welke Felder is precies in promo? Zeiden ze mij raar genoeg niks van op de opendeurdag bij Tema, ondanks dat ik vroeg naar de aandrijvers :confused:

Even op de RAV 32 verder gaan: de Hammer H 32 kost 60€ minder, met hetzelfde vermogen. Maar wel iets meer uiteenliggende aandrijfsnelheden. De catalogus beweert "niet geschikt voor B3", maar dat lijkt me puur een verkoopspraatje voor het duurdere type?

Met promotie bedoel ik: het stond in de folder van hun voorjaars aanbiedingen 🙂
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik heb geen 590 maar 471 euro betaald; Dacht dat het exclusief BTW was, maar was inclusief.
Heeft de Felder HC 32 verschillende snelheden en vooruit/achteruit? Staat niet vermeld op de webshop. De HC 308 wel, maar die is al een flink stuk duurder.
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Ik heb geen 590 maar 471 euro betaald; Dacht dat het exclusief BTW was, maar was inclusief.
Heeft de Felder HC 32 verschillende snelheden en vooruit/achteruit? Staat niet vermeld op de webshop. De HC 308 wel, maar die is al een flink stuk duurder.

Dag Mathieu,
Ik veronderstel dat de RAV 32 volstaat voor hobbygebruik, of zou je opteren voor een duurder model mocht je opnieuw de aankoop moeten doen? beste groet. Frank
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Dag Mathieu,
Ik veronderstel dat de RAV 32 volstaat voor hobbygebruik, of zou je opteren voor een duurder model mocht je opnieuw de aankoop moeten doen? beste groet. Frank

Voor wat ik hem gebruikt heb op de verticale freesmachine voldoet de RAV 32 prima. De zwaarste stukken waren 12 x 4 cm yellow poplar van 2 meter lengte. De frees was een verlijmfrees.
Als je zware profielen (bijvoorbeeld ramen) aan hoge doorvoersnelheden wil frezen zal je wel wat meer vermogen nodig hebben.
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Voor wat ik hem gebruikt heb op de verticale freesmachine voldoet de RAV 32 prima. De zwaarste stukken waren 12 x 4 cm yellow poplar van 2 meter lengte. De frees was een verlijmfrees.
Als je zware profielen (bijvoorbeeld ramen) aan hoge doorvoersnelheden wil frezen zal je wel wat meer vermogen nodig hebben.


Dank voor de feedback:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.