Zoveelste badkamer meubels.

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
We zijn volop bezig met het renoveren van de badkamer. De tegels staan bijna maar daarna is het de beurt aan de meubels.
De bedoeling is om de meubels te maken van een partij eik die ik vorig jaar op de kop heb kunnen tikken via een veiling (hier is nog een topic over geweest.

Gegevens van het hout
EUROPESE EIK QF2/QF2X 24 x 120 * 1,7m

Het eerste zal een zwevend wastafel meubel worden van ongeveer 2,10m met aan de linker kant de wastafel met daar boven een spiegel en spot.
In dit meubel willen we graag 5 schuiven 1 onder de wastafel en dan 2x2 over de rest van de breedte.

Een beetje zoals dit maar dan wat groter en meer schuiven.
badmeubel-eiken-ff3-van-badkamer-en-beste-zwevend-badkamermeubel-inspirerende-idee-n-twerp-met-of-badmeubel-eiken-van-badkamer.jpg


Het 2de meubel moet een grote "inbouw" kast worden van 2m40x2m45 met een open ruimte voor handdoeken ed. (Deze kast om tegenover de ingang van de inloop douche te staan.

Het 3de en laatste meubel moet een verhoogde tafel worden voor de wasmachine en droogkast. In de ruimte hieronder moeten dan 2 mobiele linnenmanden komen.

Aangezien werken met massief hout relatief nieuw is voor mij kan ik dus zeker hulp en tips gebruiken. Machines zijn er genoeg. Hammer C3-31, Festool Conturo, lamellenfrees, cnc frees (voor standaard plaatmateriaal(125x250cm),... Enkel de ervaring ontbreekt.

Lijmklemmen heb ik nog niet maar deze plan ik in de komende weken ook zelf te maken (4zijdig klemmen)
index-clamps.jpg


Voor het maken van de fronten heb ik mij een verlijmfrees van CMT gehaald.
testa-per-giunzioni-a-pettine.jpg


In eerste instantie dachten we enkel voor de fronten met massief materiaal te werken en de corpussen in plaatmateriaal.
Nu is de vraag dus hoe kan ik dit het best aanpakken?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.