Mijn eerste probeersel op vezelplaat

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
hoi iedereen

vandaag de eerste keer geprobeerd om iets in vezelplaat te graveren , er zitten nog veel fouten in
maar daarom vraag ik jullie om wat tips en tricks met graveren algemeen .

ik heb met Cut2D de tekening genomen via de vector , nu ik denk persoonlijk dat ik beter het drumstel ,
had "opgekuist" en de kleinste details eruit had gelaten .

Heb in Cut2D de graveer module gepakt en diepte had ik ingesteld op 0,05 mm -12000 toeren met de kress ,
en graveer frees gepakt van 20° .

Precies kwaliteit foto's niet zo goed ,zijn met gsm genomen

Groeten ,
Cnc Albert
 

Bijlagen

  • IMG_20180318_200102_973.jpg
    IMG_20180318_200102_973.jpg
    103,3 KB · Weergaven: 266
  • 20180318_195546.jpg
    20180318_195546.jpg
    56,3 KB · Weergaven: 268

Clements

Actieve deelnemer
11 okt 2014
194
18
Dordrecht
Www.the-woodpecker.nl
Het lijkt een stuk dieper te zijn dan 0,05. Heb je goed genuld op het oppervlak?
Is het freespad een enkele lijn of gaat de frees het hele oppervlak “inkleuren”?
voor een 20gr frees lijken de lijnen te breed voor een enkele groef

om een beetje een gevoel bij de diepte en snelheid te krijgen kun je bv 10 vierkantjes tekenen van 50x50 en allemaal net op een andere diepte laten lopen. In het vierkantje graveer je text met de diepte.

ps sommige freesjes hebben een vlak deel van 0,5mm. De groef wordt dan minimaal die breedte. Je kunt ook v-carve mooie resultaten halen. Zie bv http://www.the-woodpecker.nl/WP/bistro-borden/
 
Laatst bewerkt:

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
Hoi Clements

ik heb mijn Z as op nul ingesteld boven op de vezelplaat ,nu bij Cut2D heb ik ingesteld op 0,05mm diepte , en ergens had ik ook al het vermoeden
dat dit precies diep leek te zijn ,hij freest bevoordeeld ineens de ronde drum uit en dan doet hij de volgende dingen om te graveren .

Nu ik heb in mijn tool instellingen dus niet durven de gegevens veranderen ,vanwege ik nog maar net bezig ben ,en nog niet vertrouwd genoeg met
de programma's ben .

Tot zover kan ik je zeggen wat ik gedaan heb Clement ,sorry is nog en heel leerproces voor me .

Mvg
Cnc Albert
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Als je de plaat eerst even een waasje met een spuitbus geeft (zwart ofzo) dan word de afbeelding ook duidelijker en zie je beter wat je doet
 

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
Toxiq dat zijn de kleine dingen waar je niet aan denk als je leek bent en dus ook de grote meneer wilt uithangen en op
latere leeftijd en cnc machine kopen ,dus moet je alles van voor afgaan leren ,met vallen en opstaan ,maar bedankt voor de
tip en ga ik zeker bij het volgende proberen eens te doen , had hier vezelplaat liggen ,dacht laten we eens proberen .

Mvg
Cnc Albert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.