Llintzaag met keramische geleiders geeft kleine vonken

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
Sinds kort heb ik een nieuwe Felder FB510 met keramische geleiders. Na alles ingesteld te hebben stel ik vast dat de er kleine vonkjes komen tijdens het draaien.
De handleiding is summier en meldt niet hoe alles in te stellen, noch iets over vonken. Ik heb alles ingesteld zoals ik met een gewone machine zou doen. Ik kan het lint vlot laten bewegen met de hand. Zagen lukt ook goed. (Heb wel nog niet door durven zagen)
De vonken komen precies van het ronde schijfje achter het blad (zowel boven als onder).
Is dit normaal en wat kan ik hieraan doen?

Mijn bovengeleiding:
boven.jpg

Ondergeleiding:
onder.jpg

Bladspanning (1/2" fastcust lint van Tuff-Saws):
spanning.jpg
 
Laatst bewerkt:

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
ik denk dat die vonken van de keramische blokjes nét boven dat ronde schijfje komen, misschien komt de las ertegenaan? door de snelheid van het lint worden die vonkjes natuurlijk naar beneden geworpen. ik denk dat het geen kwaad kan (al heb ik er geen verstand van), maar misschien als je de bovenste blokjes net iets verder van het blad af zet (als dat mogelijk is) denk ik dat je geen vonken meer krijgt.

heel veel succes en plezier met zo'n mooie zaag!
 

kooijmanski

Nieuw lid
3 mei 2015
18
0
Goedemorgen,

Dit is normaal. Hebben ze me bij aankoop bij Felder al voor gewaarschuwd.

Groeten,

Jan
 

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
Bedankt iedereen om mee te denken. Wel vreemd dat men dit niet in de handleiding zet.
Verder zaagt de lintzaag naar alle tevredenheid. Dit topic mag op slot
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.